Wanneer ik door de voordeur heen loop hoor ik een bekende stem met mijn moeder praten. O God, Jack is hier. Dit had ik niet aan zien komen. Het is maar goed dat ik mijn moeder niet had verteld dat ik naar Brad ging anders had ze hem dat vast verteld. "Hoi Jack." zeg ik een beetje verbaasd. "Hé Liv, ehm ik wilde even met je praten als dat kan." Het verbaast me eerlijk gezegd dat hij zo aardig doet. Het was namelijk niet raar geweest als hij naar me had willen schreeuwen. Ik gebaar hem dat-ie mee naar boven moet komen en hij volgt me de trap op. We gaan naast elkaar op mijn tweepersoonsbed zitten en het voelt een beetje ongemakkelijk aan, aangezien de laatste keer dat we hier waren Jack Brad in mijn kamer vond. "Jack, ik wilde nog sorry zeggen voor wat er allemaal gebeurd is. Het spijt me echt heel erg." Jack kijkt me dankbaar aan en begint dan met praten. "Liv ik kan je nog niet laten schieten. Ik hou te veel van je om je zomaar te laten gaan. Wat ik nog graag wil weten is, wat is er precies gaande tussen jou en Bradley?". Ik vertel hem dat hij me bij het concert zijn nummer gegeven had en dat we een paar keer hebben afgesproken. Ook vertel ik hem dat hij gisteren naar me toe kwam om te vertellen dat-ie me leuk vond en dat we toen gezoend hebben. Ik vertel hem alles omdat hij het verdiend om de waarheid te weten. Bij elke zin zie ik zijn hart in meer stukjes breken en dat maakt me kapot.
"Bedankt dat je me alles hebt verteld. Ik moet dit even verwerken, maar Liv ik kan je niet kwijtraken, nog niet in ieder geval." Hij geeft mee een kus op mijn voorhoofd en loopt dan mijn kamer uit en de trap af. Ik hoor hem nog gedag tegen mijn moeder zeggen en dan hoor ik het geluid van de voordeur die in het slot valt.
Wanneer ik beneden kom kijkt mijn moeder me niet-begrijpend aan. Tijdens het eten vertel ik ook haar het hele verhaal. Ik deel eigenlijk best veel met mijn moeder en daarom wil ik haar dit ook graag vertellen. Ze geeft me advies: Neem even een week afstand van beide jongens en kijk even aan wie je het vaakst denkt, met wie je het liefst samen zou zijn en bij wie ik me het meest echt verliefd voel.
Dus ik neem een week de tijd om over alles na te denken. Sam komt vaak langs en geeft me ook nog advies. Op de laatste dag van mijn week zet ik de radio aan en hoor ik een bekende stem mijn oren binnendringen met een nieuw en onbekend lied. Wanneer ik de tekst hoor weet ik meteen dat dit over mij gaat.
He drinks Daniels at the bar, drives his daddy's jaguar
Rockin' clothes with wills on the tag
Girl he's all up in your face, wanna put him in his place
But right now i'd rather be Jack
Saying look can't you see he's a dick compared to me
You should know he ain't really all that
I still need you in my world but he's got you as his girl
And that's why i'd rather be Jack
Ik luister dit lied opnieuw en opnieuw en opnieuw. Ik stuur een berichtje naar Bradley, ondanks dat ik me had voorgenomen om de hele week afstand te nemen. Het is toch de laatste dag van deze week dus het kan vast geen kwaad.
Ik heb het nummer net gehoord op de radio. Het gaat over mij of niet soms? X
Ja, ik en de jongens hebben het deze week geschreven en zijn meteen de studio ingedoken. Heb je zin om vanavond even langs te komen? X
Ik kan niet :( Ik heb al met Sam afgesproken en dat ga ik nu niet meer afzeggen. X
Je kan haar ook meenemen hoor, ik denk dat ze zich wel vermaakt met de jongens. ;) X
Weet je het zeker? X
Ja, als het betekent dat ik jou vanavond kan zien weet ik het heel zeker. X
Oké tot vanavond dan. X
Ik bel Sam meteen om te vertellen dat de plannen gewijzigd zijn. Ze is door het dolle heen en komt meteen naar me toe zodat ze zich hier samen met mij klaar kan maken. Ze wil er namelijk op haar allerbest uitzien op het moment dat ze haar lievelingsband ontmoet. Sam stijlt haar bruine haar waardoor het nog langer is dan haar normale haar. Ze doet smokey eyes en brengt bordeaux rode lippenstift aan. Ze trekt een zwarte ripped skinny jeans aan met een wit hemdje en een spijkerjasje. Zelf kies ik voor gewoon blauwe jeans met cropped hoodie met een leren jasje erover heen. Ik houd mijn oog make-up in een beetje goud bruine tinten en doe een licht roze lippenstift op. Al zeg ik het zelf, we zien er prachtig uit. We gaan met Sams auto en zijn er binnen twintig minuten.
We bellen aan en Tristan doet de deur open. "Wauw... Jullie zien er... Wauw..." Hij laat ons binnen en stelt zich een beetje verlegen voor aan Sam. Ik denk dat hij haar wel ziet zitten en zo te zien zij hem ook. Terwijl Sam zich verbaast over het grote huis loop ik alvast de woonkamer binnen op zoek naar Bradley. Ik zie hem samen met Connor en James op de bank zitten en zodra ik binnenkom kijken ze alle drie naar me op. Brad is de eerste die wat zegt. "Wauw Liv je ziet er echt ongelooflijk uit." Hij scant me even en kijkt me dan verlegen aan. "Dankje." Giechel ik. Sam komt samen met Tristan binnenlopen. "Jongens dit is Sam!" zegt-ie. Sam zegt verlegen hallo en verdwijnt dan samen met Tristan naar de keuken om wat drinken te pakken.
Tristan en Sam komen meteen aan met een fles drank. "Wij dachten dat dit wel een leuke en snelle manier is om elkaar wat beter te leren kennen." Zegt Tristan terwijl hij de glazen vol schenkt.
JE LEEST
Don't take it personal
Fanfiction*DUTCH FANFIC ABOUT THE VAMPS* Don't take it personal, but personally I think you'd be better with somebody like me.