Bradley en ik zij nu al een aantal weken terug van onze vakantie en eigenlijk loopt alles op rolletjes. Alles gaat goed tussen mij en Brad, tussen Tris en Sam gaat ook alles goed. Connor doet ook gewoon zijn eigen ding en hij lijkt gelukkig te zijn en James heeft eindelijk wat gekregen met dat meisje Kirstie die hij zo leuk vond. Maar omdat alles nu zo goed gaat kan ik het niet helpen dat ik maar blijf denken dat dit weer een stilte voor de storm is. De laatste tijd is er van alles gebeurd en nu is alles opeens zo vredig. Ach ik ga ervan genieten zolang het duurt.
Opeens komt Sam mijn kamer binnen gestormd. "Liv ik heb echt een mega goed idee!" Ik schrik me helemaal dood. Figuurlijk dan. "Sam, hoe kom je hier überhaupt binnen? Er is niemand thuis behalve ik en ik heb de deur niet voor je opengedaan." Ze haalt haar schouders op en zegt: "Oh ik ben gewoon door het slaapkamerraam van je moeder geklommen want dat stond open. Ik belde eerst aan maar niemand deed open, maar ik wist dat je hier was. Snapchatlocatie." Zegt ze met een knipoog. Wat een mafkees is ze toch ook eigenlijk. "Mmm Oké dan. Wat is je mega goede idee?" Ze gaat op mijn bed zitten. "Nou omdat James en Kirstie nu officieel zijn dacht ik dat het misschien leuk is om met haar even een meidenavondje te doen. Gewoon met zijn drieën op stap ofzo." Klinkt als een gezellige avond. Ik heb Kirstie een paar keer ontmoet en het is echt een leuke meid. "Oké let's do it. Misschien aanstaande vrijdag?" Sam klapt even enthousiast in haar handen om op haar eigen unieke manier te laten weten dat ze het ermee eens is. "Joe ik maak wel een groepsapp aan."
Het is donderdagavond en vannacht zou ik bij bradley gaan slapen. Ik stap in de auto en rijd naar zijn huis toe. De radio gaat meteen aan als ik de auto opstart en heel toevallig speelt er ook net een liedje van The Vamps. Just My Type. Dit is echt een van mijn favoriete nummers van ze. Voordat ik weg rijd stuur ik Bradley even een foto dat ze op de radio zijn.
Na een paar minuten rijden ben ik aangekomen bij Brads en Tris' huis. Bradley heeft me een huissleutel gegeven zodat ik altijd naar binnen kan, ook als er niemand thuis is. Ik maak de deur open en roep dan even in het algemeen dat ik er ben. "We zitten aan de bar in de keuken." Brad en Tris zitten met zijn tweetjes gezellig thee te drinken. "Theekransje?" Beiden lachen ze. "Tja af en toe moet je nou eenmaal gewoon de tijd nemen om rustig thee te drinken en even bij te kletsen." Ik lach en maak voor mezelf ook een kop thee. "Hebben jullie nog plannen dit weekend?" vraag ik. "We hebben een radio interview en een shoot met de hele band op zaterdag en zondag hebben we vrij." zegt Brad. "En jij, ga jij nog iets leuks doen?"vraagt Tris dan weer op zijn beurt. "Morgenavond nemen Sam en ik Kirstie mee op stap. Het leek ons wel gezellig om even een girlsnight te houden." De thee is klaar en ik ga bij de jongens zitten. "Girlsnight? Wat mogen wij niet mee?" Brad en Tristan kijken elkaar aan. "Discriminatie. Pure genderdiscriminatie" Zegt Tristan dan en we barsten met z'n drieën in lachen uit. Nou Sam en Tristan zijn echt een goed stel. Twee mafkezen bij elkaar.
Kirstie en Sam komen over een halfuurtje naar mijn huis toe zodat we samen klaar kunnen gaan maken en misschien ook alvast een wijntje open kunnen maken ;). Ik ruim nog even snel mijn kamer op en dan gaat de deurbel. Ik doe open en daar staan Kirstie en Sam. "Toch maar niet door het raam deze keer?" Kirstie kijkt ons niet begrijpend aan. "Lang verhaal kort, in plaats dat ik gewoon door de voordeur ging klom ik door het raam." Kirstie knikt. "Tuurlijk klinkt logisch joh."
De sfeer zit er al goed in. De eerste fles wijn is er al doorheen, iedereen ziet er prachtig uit en we dansen en zingen mee op de muziek die ik heb opgezet via mijn JBL box. Rond half elf besluiten we naar de club te gaan en pakken we een taxi. Gelukkig woon ik er helemaal niet ver vandaan en is de taxirit maar iets meer dan vijf minuutjes. We lopen binnen en het is er al best druk. we gaan met samen bij de bar staan en bestellen wat drankjes. We dansen en drinken en langzaam komen we allemaal een beetje losser. Af en toe komen er wel jongens op ons af die een move proberen te maken, maar we zijn allemaal trouw en wijzen ze af. Dan zie ik opeens een bekend gezicht. OP het moment dat ik hem spot ziet hij mij ook. Oh nee, hij komt deze kant op. "Jongens help. Op 12 uur." Ze kijken en zien dan wie ik zie. Jack komt deze kant op. "Oké kom we gaan naar het toilet." Net nadat we ons omgedraaid hebben en weg willen lopen hoor ik iemand roepen: "Liv nee wacht even!" en voel ik een hand om mijn pols. Ik draai me om en daar is-ie dan.
"Lang niet meer gezien." Ik knik een beetje ongemakkelijk en hoop dat dit gesprek snel wegsterft zodat ik ervandoor kan gaan. "Ik wil eigenlijk al een tijdje met je praten. Sinds die keer dat je in het ziekenhuis lag eigenlijk." Ik besluit toch maar iets terug te zeggen. "Jack, laat het gaan. Ik ben met Bradley nu en er is niets wat je daartegen kunt doen." Hij kijkt een beetje verdrietig. "Liv, kom op nou. Wat wij hadden, was echt iets moois. Ik wil daarvoor vechten. Ik wil oor ons vechten." Dan leunt Jack opeens naar voren en probeert hij me te zoenen. Ik duw hem lomp weg. "Jack, ik heb een vriend. Ik ben gelukkig. Je hebt te veel gedronken en ik trouwens ook om hier een goed gesprek over te kunnen voeren." Hij grist weer naar mijn pols maar ik trek hem snel weg. "Oké dan praten we wel een keer overdag, als we er allebei bij zijn met ons hoofd." Sam en Kirstie sleuren me alweer mee zodat ik niet langer met hem hoef te praten. "We zullen zien." roep ik nog naar hem.
De rest van de avond was heel gezellig. We hebben nog gedanst en uiteindelijk hebben we nog een hele poos bij Kirstie thuis gezeten en gekletst over van alles en nog wat maar eigenlijk vooral over onze vriendjes. Rond een uur of vier kom ik weer thuis aan en ik loop meteen naar mijn bed toe. Zodra ik lig val ik eigenlijk meteen in slaap.
Ik word wakker met een flinke kater en loop naar de badkamer toe om wat water te pakken voor de hydratatie. Dan loop ik weer terug naar mijn bed en terwijl ik erop ga liggen pak ik mijn telefoon erbij. Ik zet hem aan en zie dan dat ik echt super vaak gebeld en geappt ben. Jack.
JE LEEST
Don't take it personal
Fanfiction*DUTCH FANFIC ABOUT THE VAMPS* Don't take it personal, but personally I think you'd be better with somebody like me.