Bazı çocukları mutlu etmek için oyuncaklar değil masallar gerekir. Anlatılanların üzerine hayal dünyalarını da ekleyip kendilerine daha mutlu oldukları bi dünya kurarlar. Her çocuğun hayal dünyası kendi özgü olsada genelde bu dünyalarında uçabilir, hayvanlarla konuşabilir yada çikolata şelalesinde yüzebilirler. Yaşınız kaç olursa olsun bu hayaller aslında kulağa çok hoş gelir. Çünkü insanlar büyüdüklerinde yaşamda sadece bir evreyi geride bırakmış olurlar. Sanılanın aksine geçmişte bir an değil içinizde saklanmak zorunda bırakılmış saf duygulardır. Zorunda bırakılmış diyorum çünkü biz insanları hayvanlardan farklı kılan aklımızı, topluma uymak yönünde kullanan eş güdümlü varlıklarız.
Ne değişik ama.!
Akıl diyorum insan akıl. Akıl herkesde bulunan ama aynı amaca hizmet etmek zorunda olmayan derin bir anlamdır. Benliğinizde var olduğunu ileri sürerek değil bu anlamı yaşamaya başladığınızda yalnız sizinle olur.Akıl, irade ve düşünce hepsi aynı anlama gelen kelimeler gibi görünse de, ne aynı anlamdadırlar nede kelime diye geçiştirip kenara atabiliceğimiz anlamlardır.
Akıl; doğru ve yanlışı ayırıp, davranışlarımızı kontrol etmemizi,
İrade; seçimlerimizi,
Düşünce ise her ikisinin sonucunda kendi fikirlerimizi özgürce söyleyebilmemizi en önemlisi ise yaşayabilmemizi sağlar.Peki sen bunları bilmene rağmen ne kadar düşünebiliyosun ?
Senin yerine düşünmüş hatta karar vermiş bi topluluğu neden hiç sorgulama zahmetine bile girmeden kabulleniyorsun. Nerde senin aklın, iraden.?
Bu soruların cevabı için önce kendini sorgulamalısın.
Ben ne kadar benim ?
Sen, sen olduğun kadar sensin gibi bir felsefe şimdilik yapmıycam. Çünkü buna cevap ararken bile her şeyden uzaklaşıp kendin olmaya çabalamıycaksın. Toplumda ki yerini düşünüp, belki de kendini diğer insanlarla kıyaslamak gibi bi yanılgıya düşüceksin. Aslında ne kadar özel olduğunu göremiyceksin. Unutma ki güzel insan sen, senken değerlisin. Kendi düşüncelerinle, yaşmak istediğin hayatla, sevdiğin renkle sensin. Bu hayat senin, bu dünya senin, koca evrende sıkışıp elindeki en değerli varlığını, hayatını başkalarının isteklerine göre yaşama sakın. Sakladığın yerden çıkar zamana hapsettiğin çocuğu, bir kuş gibi süzül hayallerinin içinde, olmaz diyenlere, yaptığını yanlış görenlere inat gülümseyerek yaşa tüm isteklerini.Farkına var artık güzel insan senden bir tane daha yok, yapmadığın her arzu için pişmanlıkla geçireceğin bi vaktin de yok senin. Mutlu olduğun yerde yaşa, seni gülümseten insanlarla beraber ol, bağıra bağıra şarkı söyle yada saatlerce gökyüzünü seyret.
Başkaları için değil kendin için yaşa artık. Çocukken kurduğun o mutlu dünyanı yeniden keşfet. Duygularını korkmadan, saklamadan yaşa.Ve unutma sen kendine geç kalmadıkça, hiçbir şey için geç kalmış olmayacaksın..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KALEME DÖKÜLEN DUYGULAR
Non-FictionBen Senin Kaleme Dökülen Duygularınım, Benden Kaçma En Cesur Halinle Geç Aynanın Karşısına Ve Gözlerinin İçine Bak Ben En Derininde Gizliyim...