- piip,piip,piip lät det.
Hjärnan snurrade. Jag såg inget bara massor ljus som skiftade i blått och vitt. Jag försökte kolla upp men huvudet vägrade. Jag kunde se lite tydligare nu. Fast jag såg bara uppåt där var det ett starkt ljus som blände mina ögon.
- jag ser att du är vaken.. Sa en manlig röst. Jag visste ju inte om det var en kille eller tjej för jag kunde inte vända på mitt huvud.
- ah aahhh aa.. Försökte jag säga. Inget kom fram. Är jag i himlen.? Tänkte jag säga.
Men det gjorde ont att prata och det kändes som om min hals var avhuggen.
- Josefin heter du va? Sa mannen med vänlig röst.
- jo det är så att du överlevde lyckligt hoppet från fönstret. Men.. Du kommer tyvär inte kunna prata. Men vi har ett tangent bord som är inbyggt i din säng så du kan skriva till oss. Han sa allt långsamt. Är jag handikappad nu? Det var inte detta jag ville! Nu är det värre ju!
- du får bo här i minst 8 månader innan du kanske kan åka hem. Men du har brutit båda benen och skadat ett ben i din rygg allvarligt. Men du kommer säkert i framtiden klara dig! Då började hela sängen skaka. Den åkte upp så att mitt huvud var riktat mot honom. Nu såg jag honoms ansikte.han hade blont kort hår. Han såg väldigt vänlig ut. Men varför hände detta?
- vi har en skola för barn i din ålder som är skadade som du. Sa han.
Nu kollade jag mig runt. Det var en sådan pip sak som tar pulsen. Sedan var det en sal till min fot som höll den uppe. Jag kollade på mitt hår det var brunare än innan. Det var också mycket längre. Asså allt är helt konstigt nu..
- jag ville säga en sista sak sa mannen. Du har legat i koma i 4 månader. Dina föräldrar har varit och hälsat på dig. Din klass har också varit här.
min klass!? Åh nej.. Eric tycker nog att jag är helt jävla galen. Men det är ju han som är det. Jag blundade och försökte skita i detta. Men min hjärna höll inte med vad jag ville. Det kom bara upp igen och upp igen.
Gud vad snabbt allt har hänt..
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
YOU ARE READING
You are My Angel
FantasyJosefin vet något men vill inte. Hon vill bara sudda bort allt. Men man kan inte sudda bort något man aldrig sett förut. Från ett vanligt Liv blir detta till hons helt nya overkliga fantasifulla liv. Josefin stöter på nya upplevelser och kulturer. H...