Ost : In The Rain
by
Yoon Jisung [윤지성]•••
Mommy
______________________
"Hoseok boleh tak tolong Cik Cha beli barang kat kedai?" pinta Cik Cha.
"Alah malaslah.Suruhlah Wonu.Mana Wonu?" balas Hoseok sambil bermain game di smartphonenya.
"Kan Wonu ada kelas malam.Tolonglah.Cik Cha banyak kerja lagi nak buat ni.Hoseok sorang je yang umur 14 tahun.Tolonglah," Hoseok mengeluh.
"Yelah.Yelah," Hoseok menyimpan smartphonenya di dalam poket.Dia memghampiri Cik Cha.
"Nak beli apa?"
"Nah," Cik Cha menghulurkan senarai barang kepada Hoseok.
"Boleh.Boleh.Duit?"
"Nah," Cik Cha menghulurkan sekeping not 50.
"Macam banyak sangat je ni,"
"Yang lebih tu kau buat belanjalah,"
"Ok!Cantik," soraknya.
"Saya pergi dulu,"
"Ya,"
"Hoseok!Jihye nak ikut," Jihye yang baru keluar dari bilik air terus mendekati Hoseok.
"Tak payahlah.Dah malam,"
"Alah.Jihye nak ikut,"
"Aku kata tak payah kan,"
"Hoseok bawa jelah," sampuk Cik Cha.
"Tapi Cik ChaㅡYelah.Cepat ambil jacket kau," Hoseok mengambil jacketnya.
"Kejap," Hoseok terus keluar tidak menunggu Jihye.
"Hoseok tunggulah Jihye,"
•
•
•
•
"Kau pergi cari mentega.Aku nak cari benda lain kat sana,"
"Ok," Jihye memasuki sebuah lorong di dalam kedai runcit tersebut.
"Mentega.Mentega.Kejap.Jihye tak tahu mentega tu macam mana," dia memerhatikan sekeliling kedai.
"Aduh.Tak tahulah.Lebih baik Jihye tanya orang," secara tiba-tiba sesorang melanggar bahunya.
"Maaf," orang itu terus pergi.Jihye yang tak sempat mengimbangkan badannya terlanggar susunan tin sardin.Dia dan tin sardin jatuh bersama-sama.
"Aduh.Sakitnya," Jihye menggosok kepalanya yang terhentak tin sardin.
"Yah!Apa yang kau buat ni?" Hoseok pantas berlari ke arah Jihye.
YOU ARE READING
𝕀 𝟚 𝕌
Fanfiction❝ Aku benci dia sebab dia cacat.Sape nak jaga orang cacat? Menyusahkan. ❞ ━─┉┈◈❖◈┈┉─━ "Oppa apa yang dorang tengah buat?" "Oh.Diaorang tengah bercium," "Bercium?Apa tu?" "Sini aku tunjuk kat kau," ━─┉┈◈❖◈┈┉─━ Mengisahkan seorang lelaki yang lebih m...