Menggoda______________
Sejak kejadian hari itu,Jihye langsung tidak bercakap dengan Taehyung.Buat susu,teman dia tidur,semua Jihye minta mama yang buat.Taehyung makin pelik dengan adiknya.Semenjak Jihye senyap,Taehyung juga senyap.
"Mama.Tae pergi dulu," jerit Taehyung sambil menyarung kasutnya.
"Ok.Elok-elok," balas mama dari arah dapur.Taehyung memandang Jihye sekilas sebelum keluar dari rumah.
Sejak dari kejadian itu jugalah,Jihye tidak memegang hujung baju Taehyung.Taehyung rasa tak lengkap.Mereka seperti orang tidak pernah kenal.Jalan pun berasingan.
Jihye benci oppa.
Ayat itu sering bermain dalam fikiran Taehyung.Dia kusut.Tak tahu kenapa tetapi dia benci ayat itu keluar dari mulut Jihye.Dia tak tahu apa yang sudah terjadi pada dirinya.
"Ah!Pergi kau!Peninglah aku!Apa tak kena dengan aku ni?" langkah kaki dilajukan.Dibiarkan Jihye di belakang.
•
•
•
•
KringㅡKringㅡ
Akhirnya bunyi loceng yang ditunggu oleh pelajar berkumandang.
"Yey!Waktu balik!" jerit president kelas.Apa punya perangailah.Siapa lantik dia sebagai president kelas pun tak tahu.
"Woi.Kau senyap boleh tak?Kan cikgu tengah mengajar tu," jerit Taehyung dari belakang.Semua memandang pelik ke arah Taehyung.Dia tak pernah berkelakuan begitu.
"Apa pandang-pandang?Betullah kan?Perangai serupa monyet," Taehyung memandang tajam president kelas tersebut.
"Kau pasal?Kau tu macam-macam-"
"Macam apa?Macam apa?Cakaplah.Tak beranilah tu,"
"Kauㅡ,"
"Dah.Dah.Apa ni depan saya bergaduh.Minho terima kasih cepat," president kelas bernama Minho itu mengucap terima kasih.Yang lain hanya mengikut.
"Kau kenapa Tae?" tanya Yoongi.
"Dialah.Memekak je,"
"Bukan selalunya kau biarkan je,"
"Huh!" Taehyung meniup bangs rambutnya ke atas.Dia memeluk tubuh.Pandangan dihalakan ke luar tingkap.
"Kau ni makin peliklah Tae," tegur Jungkook.
Taehyung senyap.
"Makin sensitive,"
Taehyung senyap.
"Makin senyap,"
Taehyung hanya menyepikan diri.
"Jihye pun macam tu sekarang,"
YOU ARE READING
𝕀 𝟚 𝕌
Fanfiction❝ Aku benci dia sebab dia cacat.Sape nak jaga orang cacat? Menyusahkan. ❞ ━─┉┈◈❖◈┈┉─━ "Oppa apa yang dorang tengah buat?" "Oh.Diaorang tengah bercium," "Bercium?Apa tu?" "Sini aku tunjuk kat kau," ━─┉┈◈❖◈┈┉─━ Mengisahkan seorang lelaki yang lebih m...