제 30 회

282 50 18
                                    

Aku minta maaf

______________________

Taehyung's

Dan lagi sekali Jihye tidak layan aku.Serius aku stres.Kali ni bukan je tak bercakap tapi dia langsung tak pandang aku.Termasuklah kawan-kawan aku.Aku tak tahu apa masalah dorang.Aku ada buat salah besar sangat ke sampaikan semua pulaukan aku?

Aku memandang Jungkook yang berada di sebelah aku.Kebelakangan ni Jungkook lebih membaca buku berbanding berborak dengannya.Termasuklah Jimin.Mereka diam.Aku lagi bertambah stres.Kelas dahlah senyap gila.Selalunya kami yang paling bising.Dah tiga hari mereka bertiga berkelakuan pelik.

"Aku tak tahan lagi!" aku terus bangun daripada kerusi.Semua memandang aku termasuklah kawan-kawanku.

"Kenapa korang pulaukan aku?" aku memandang mata Yoongi yang sedang memandangku.Dia menjeling aku lalu mengalihkan pandangannya.

"Chim,kau taknak bagitau aku ke?" Jimin hanya senyapkan diri.

"Kook?" aku meminta simpati Jungkook pula.Dia pun sama.Abaikan aku.

"Yah!Apa salah aku sampai kau buat aku macam ni?" suara aku semakin tinggi.

"Kau tanya apa salah kau?Kau fikirlah sendiri apa salah kau," ujar Yoongi.

"Masalahnya aku memang tak tahu apa salah aku," serta merta Yoongi bangun daripada tempat duduknya.

"Wah!Hebatnya kau.Kau dah permainkan dua hati perempuan.Lepastu kau tanya apa salah kau lagi?Teruknya kau Taehyung," aku terdiam.Bayangan Soojung dan Jihye bersilih ganti bermain di fikiranku.

"Mana ada aku permainkan hati dorang,"

"Taknaa mengaku lagi?Ok!Semalam tu apa?Apa motif kau cium Soojung?Kau tau tak-"

"Min Yoongi!!Stop!"

"Kenapa?Kau malu?Malu sebab semua orang dapat tahu yang model majalah sekolah permainkan dua hati perempuan serentak?" aku menggemgam tanganku.

"Habistu Jimin macam tu kau tak marah pula?"

"Jimin tu lain.Walaupun dia playboy tapi dia tak menduakan perempuan," aku nampak budak perempuan mengangguk-angguk.

"Tae,kau fikirlah sendiri.Kalau tak suka cakap tak suka.Kalau suka cakap suka.Kau buatlah sendiri keputusan kau.Aku dah malas dah," sejurus itu,Yoongi berlalu pergi keluar dari kelas.Jimin hanya mengikuti begitu juga Jungkook.

"Kook,kau pun nak tinggalkan aku ke?" rayuku.Mata aku mula berair.Jungkook memandang aku sekilas sebelum mengikuti langkah Yoongi.Aku terduduk di kerusi.Kepala aku tekupkan di atas meja.Buat pertama kali,aku mata aku mengalir.

Aku sedih gila kawan aku buat aku macam ni.Tapi bila difikirkan balik memang semua salah aku.Semuanya salah mulut aku yang bertapis ni.Aku panggil Jihye macam-macam.Aku ingatkan dia tak faham,rupanya dia faham.Semua ni takkan berlaku kalau aku tak panggil dia bukan-bukan.

Aku meraup mukaku kasar.Stresnya!!!Aku tak tahu apa yang perlu aku buat sekarang.

𝕀 𝟚 𝕌 Where stories live. Discover now