제 26 화

272 35 2
                                    

Hospital

_______________

"Tae.Jaga Jihye eh?Mama papa balik nak ambil baju tau," kata mama pada Taehyung.

"Ok.Baju Tae sekali tau,"

"Ya.Elok-elok.Kalau Jihye dah sedar panggil doktor,"

"Eung," mama dan papa keluar dari wad.Taehyung memandang sekeliling.Untuk pengetahuan,Jihye bukan ditempatkan di wad VIP.Hanya wad biasa.Taehyung menutup mulutnya yang menguap.

Ngantuknya.Dia memandang sekilas jam di dinding.Jarum jam hampir menunjukkan pukul 6 pagi.Taehyung mengeluarkan handphonenya di dalam poket.Contact Jungkook dicari.Baru sahaja dia hendak menghantar mesej kepada Jungkook,dia berhenti.

Jungkook suka Jihye.Kalau aku bagitau dia mesti nak datang.Kalau dia datang dia mesti terlepas pelajaran.Terhapuslah cita-citanya mahu menjadi profiler.

Taehyung mencari contact Jimin.Dia mesej sahabatnya itu.

Chim,hari ni aku tak datang.Jihye tu masuk hospital.

Dia menyimpan semula handphone.Dia memerhatikan muka adik angkatnya yang tenang itu.

"Psychotic disorder?Agaknya apalah trauma kau sampaikan kau ada dua penyakit," Taehyung memikirkan trauma yang kemungkinan Jihye hadapi.

Sedang berfikir,matanya menangkap sesuatu di lengan Jihye tetapi dia tidak beberapa nampak.Otaknya kata tengok.Hatinya kata tidak patut tengok.Taehyung memilih otaknya.Dia menyelak baju yang menutupi lengan Jihye.Dia terkejut melihat parut lama bertulis :

"Min?Apa maksud Min?Min tu nama marga ke?Atau nama benda lain?Lagi satu macam mana perkataan Min boleh ada?Nampak macam tulisan orang dewasa.Keluarga dia ke yang tulis?Tapi keluarga dia Bae.Hish!Peninglah,"

Rambutnya dikusut.Pelik.Misteri.Aneh.Sejak hari pertama Jihye datang,semuanya pelik bagi Taehyung.

Patutlah dia tak pernah pakai baju lengan pendek sebab dia nak sorokkan parut tu.

"Daddy.Jihye taknak!Jihye taknak masuk bilik tu.Jihye janji Jihye tak tutup mata.Jihye taknak," Jihye meracau-racau dalam tidurnya.Mimpi ngerinya kembali.Semua mata memandang Taehyung.Dia segera menggoncangkan tubuh Jihye.

"Hey.Wake up.Kau mengigau ni.Bangun,"

"Daddyㅡ," mata Jihye terbuka.Air matanya bergelinang.Ditutup muka dengan lengannya.Dia menangis teresak-esak.

Kenapa daddy datang balik?Jihye takut.

"Wei,kau ok tak?" Jihye mengalihkan lengannya apabila suara yang dia paling kenali menerpa cuping telinganya.

"Oppa," bibirnya menyebut perkataan yang tidak sah sehari tak sebut.

"Jihye dah sedar?Saya dengar suara menjerit tadi," tegur Doktor Song Yuvin.Tangan dimasukan di dalam poket jubah putihnya.

"Dah.Dia mengigau tadi,"

"Oh.Kalau macam tu,saya check dulu condition dia," Doktor Song Yuvin mula memeriksa keadaan Jihye.Taehyung mengalih pandangannya kerana dari tadi Jihye memerhatikannya.

𝕀 𝟚 𝕌 Where stories live. Discover now