제 42 회

259 45 41
                                    


Perpisahan

=======🐻🐻=======

Seminggu berlalu....

"Nanti kau masuk kelas tu,pergilah jumpa kawan-kawan kau.Jumpa cikgu Bae.Hari ni hari terakhir kau," kata Taehyung setelah mereka sampai di depan kelas.

"Nanti waktu rehat.Pergi kelas aku.Jumpa Jungkook tau," katanya lagi.Jihye mengangguk.Dia rasa sangat sedih apabila mendengar kata-kata Taehyung.

"Dah,pergi masuk," Jihye mengangguk.Dia masuk ke dalam kelas.Orang pertama yang dia nampak adalah Baejin.Baejin berdiri di hadapan kelas dengan mata yang merah.Mungkin dia dah tau.

"Bae-"

"Jihyeㅡ" Baejin terus memeluk tubuh Jihye.Jihye tidak dapat menahan dirinya daripada mengalirkan air mata.Tubuh Baejin dipeluk.

"Jihye.Kenapa?Kenapa Jihye nak pergi?" suara Baejin tersekat-sekat menahan tangis.Gyu dan Cheol memandang mereka pelik.Mereka berdua masih tak tau lagi.

"Jihye kena pergi,Baejin,"

"Eh pergi mana ni?Jihye nak pergi mana ni?Kenapa kita tak tau ni.Baejin,bagilah tau kita," Cheol menarik-narik baju Baejin.Baejin meleraikan pelukan.Hingus yang hampir mengalir di lap.

"Jihye.Di-dia nak pindah,"

"Pindah?"

"Ya.Pindah.Pindah Jeju," Cheol memandang muka Jihye.Diamemeluk tubuh Jihye pula.

"Kenapa JIhye nak pindah?Sape nak melukis dengan kita lagi," Jihye mengusap belakang Cheol.

"Jihye pun taknak tapi Jihye terpaksa," pelukan dieratkan.Gyu yang melihat Cheol menangis,dia memeluk tubuh mereka berdua.Baejin turut memeluk tubuh mereka bertiga.Cikgu Bae yang melihat adegan itu,hanya mampu pandang simpati.

🍁

🍁

🍁

🍁

Jihye membuka pintu kelas Taehyung setelah sampai di sana.

"Kookie," panggilnya.Jungkook yang tengah berborak dengan Taehyung terus menoleh.Jihye berlari ke arah Jungkook dan memeluk tubuh sasa itu.Jungkook memeluk erat tubuh Jihye.Taehyung hanya tengok dari jauh.Kali ni dia lepaskan Jungkook.

"Kookie jangan lupa Jihye tau,"

"Gila ke nak lupa.Takkanlah Kookie nak lupa Jihye," Jungkook mengusap kepala Jihye.Hatinya berat nak lepaskan gadis itu pergi tetapi dia terpaksa.Masa tidak boleh diundur.Kalau nak marah taehyung pun dah takde guna dah.Sia-sia je.

"Jihye pun jangan lupa Kookie tau," Jihye mengangguk.Jungkook meleraikan pelukan.Dua mengelap air mata Jihye.

Taehyung berasap apabila melihat adegan itu tapi nak buat macam mana?Dia kena lembutkan hati.Hari ni kan hari terakhie Jihye.

"Tae,aku nak pinjam adik kau hari ni tau.Kau bagi kan?" Taehyung berfikir sejenak.Dia tak tahu.Hari ni hari terakhir dia juga.

𝕀 𝟚 𝕌 Where stories live. Discover now