↑ ↑ ↑ ↑Ost : Just stay by Hyolin
•••
Perbincangan antara
dua lelaki____________________________
Macam biasa,setiap malam Taehyung akan berada di ruang tamu bermain ps4nya.Jihye semestinya berada di sisi Taehyung.Gadis itu sedang melukis sesuatu di atas kertas.Mama dan papa macam biasa mesti balik lambat.Dah pukul lapan tapi still tak balik lagi.
Sementara menunggu game loading,Taehyung memandang adik angkatnya yang duduk di lantai.Dia berdecit melihat lukisan Jihye.
"Apa benda yang kau lukis tu?Aku rasa budak tadika lukis lagi cantik,"
"Biarlah.Jihye nak ikut Cheol.Cheol pandai lukis," katanya tanpa memandang muka Taehyung.Dah menyampah agak eh.
"Kau tu 14 tahun tau.Aku ulang 14 tahun.Kenapa perangai kau macam budak-budak ah?"
"Entahlah oppa Jihye pun tak tau.Jihye rasa macam baru semalam Jihye lahir," Taehyung menggulingkan biji matanya.
"Sejak bila kau jadi macam ni?" dah kenapa Taehyung nak berkenalan pula ni?
"Entah," pencil diletakkan di tepi.Dia memandang oppanya.Mereka berdua senyap.Jihye memandang tepat mata hitam milik Taehyung itu.
"Ke-kenapa kau pandang aku macam tu?"
"Oppa hensem," telinga Taehyung mula merah.Tak pernah ada perempuan puji dia depan-depan.Soojung pun tak pernah berkelakuan begini.
"Haha..kau jangan main-mainlah," dia ketawa kecil untuk menghilangkan nervous .
"Tak Jihye tak main-main.Oppa memang hensem bila kali pertama Jihye tengok gambar oppa.Ji-Jihye memang suka oppa sejak Jihye tengok gambar mama dengan papa tunjuk kat Jeju dulu,"
"Kau-kau ik-ikhlas ke tak ni?"
"Ikhlaslah," Taehyung memandang mata Jihye mencari keihlasan dalam kata-katanya tadi.Mata gadis itu seperti ada satu tarikan untuk Taehyung terus memandangnya.Sehinggakan mereka tidak sedar pintu utama terbuka.
"Tae,Jihye," panggil mama apabila Jihye dan Taehyung saling berpandangan tidak menghiraukan kehadiran mereka berdua.
"Ma-mama," Taehyung terus menoleh.Tidak perasan sejak bila mama dan papanya berdiri di situ.
"Buat apa tu sampai mama dengan papa balik pun tak perasan,"
"Tak-takde apa-apa," Taehyung mengusap belakang tengkuknya.Gementar.Dia kembali memandang Tv.Jihye meneruskan melukis dengan tenang.
Macam mana dia boleh kekal tenang sedangkan aku nervous nak mati ni.
"Tae," panggil mama sambil melabuhkan punggung di atas sofa.
"Papa nak jumpa," mama menepuk peha anak tunggalnya.
"Mana papa?Kenapa tak cakap kat sini je?" Tarhyung memanjangkan lehernya mencari figura papa.
"Tak boleh.Papa tengah tunggu kat dalam bilik Tae,"
"Kalau tak boleh takpe ke?"
"Tch.Pergi je.Jangan buat papa tertunggu dalam bilik tu,"
YOU ARE READING
𝕀 𝟚 𝕌
Fanfic❝ Aku benci dia sebab dia cacat.Sape nak jaga orang cacat? Menyusahkan. ❞ ━─┉┈◈❖◈┈┉─━ "Oppa apa yang dorang tengah buat?" "Oh.Diaorang tengah bercium," "Bercium?Apa tu?" "Sini aku tunjuk kat kau," ━─┉┈◈❖◈┈┉─━ Mengisahkan seorang lelaki yang lebih m...