1

1.9K 79 9
                                    

 Test çözenlerle dolu sınıfıma son bir bakış atıp koridora çıktım, sıkıntıdan patlıyordum.

Normalde pek çok arkadaşım vardı, ama son seneye geçtiğimizden beri kimse diğerleriyle konuşarak vakit kaybetmiyordu. Benim gibi umursamaz takılanlar ise yalnızlık içinde çürüyordu.

"Kazan dairesinde eskiden kalma kitaplar falan varmış, gelsene sen de." dedi yanımdan geçen Kardelen, anlaşılan sınıfa haber vermeye gidiyordu.

"Ne kitabı?"

"Mezunların boş test kitapları falan işte, okuma kitapları da vardır arada."

Okuma kitabı kısmını duymamla ilgim çekilmişti. Ailem sınav senemde kitap okumamı doğru bulmuyordu ve kitap alışverişini kesmişlerdi. İnternet üzerinden okumak da bir yere kadardı.

Kardelen'e teşekkür edip diğerlerini beklemeden kazan dairesine indim, kapısı çoktan açıktı. Farklı sınıflardan birkaç kişi vardı içeride, resmen kitap kapmaca oynuyorlardı.

Kitaplar yerlere yığılmıştı, muhtemelen başta destelenmiş ve alınırken bozulmuşlardı.

Küçük odaya girip test kitaplarını es geçtim, bulduğum ilk şeyse sürücüler için el kitabıydı.

Bir kenara bırakıp aramaya devam ettim, oda kalabalıklaşmadan birkaç okuma kitabı alıp çıkmayı planlıyordum.

Çoktan okuduğum birkaç kitap buldum sadece, sonunda pes ettim. İçeride medeni insanlardan eser yoktu, daha fazla kalmak istememiştim.

Odadan çıkarken yere atılmış bir kitap gördüm, deri kapaklıydı ve başlığı yoktu. İçine bakmadan alıp oradan ayrıldım, birkaç ayağı ezip birkaç kişiye de çarpmam gerekmişti. Hepsinden tek tek özür dileyip cevap da alamamıştım, güzel anı.

Sonunda sınıfa çıktığımda aldığım kitabın defter olduğunu fark ettim, çok büyük kısmı doluydu ve anladığım kadarıyla bir günlüktü.

Yapraklar yıpranmıştı, o gün düşürülmüş bir defter değildi belli ki. Kitap yerine onu okumaya karar verdim, kim olduğunu bilmediğim birinin özeline girmek benim için dert değildi. Hem hep diğer insanların düşüncelerini merak ederdim, bütün saflığıyla öğrenmek. Bundan iyi şans mı olurdu?

Girişimizi de yaptık bakalım.

Bölümler kısa kısa olacak, ama sık gelecek. Şimdilik cumartesi hariç her gün diye düşündüm, cumartesi de Sine'ye atarım bölüm.

Kısa bölümler olduğundan sanki olay akışı çok hızlıydı, hoşuma gitmedi ama düzenlemekle de uğraşmayacağım. 

İyi okumalar.

Trans GünlükleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin