16

640 51 24
                                    

 Mutluluk çok garip değil mi?

Mutlu olmak için yaptıklarımız falan.

Oysa hepsi geçecek sonuçta.

Ben pek duygularını yaşayan biri değilim. Mutlu da olmam. Ama mutlu olmak için çabalayan insanları gördüğümde, tuhaf hissediyorum.

Bir çikolata yiyorlar mesela, o an ve sonraki birkaç dakika mutlular. Ama sonra, bitiyor. Sağlıksız beslenme endişesi, para israfı düşüncesiyle kalakalıyorlar.

Bu en basitiydi. Biraz da genel düşün.

Neden okuyoruz mesela?

Eğitim için. Eğitim bir meslek sahibi olmak için. Meslek sahibi olmak para kazanmak için. Para kazanmak da mutlu bir hayat sürebilmek için. Uzatmaya gerek yok, işin özü bu. Ama hayal ettiğimiz o mutlu hayat hiç gerçekleşiyor mu?

Hep bir başka hayalin peşinde koşmuyor muyuz?

Şu an üniversite sınavı geçsin diye bekliyorum. Hatta yazılılar geçsin diye aslında. Beni mutlu eden şeyleri de o zaman yaparım diyorum.

Ama geçtiğinde, üniversite başlayacak.

Üniversitede de sınavlar olacak. Kıl hocalar, para problemleri, ailevi meseleler... Hep üniversite bir bitsin diyeceğiz.

Sonra mezun olacağız. Bu kez iş bulma sıkıntıları tabii. Diyeceğiz ki tek problem iş bulmak, onu bir buldum mu gerisi rahat.

Mutluluk gelecek sanacağız.

Sonra iş bulacağız. Az miktar parayla (ne kadar çok olduğu önemli değil, o para bizim kulvarımızda az hissettirecek) geçinmeye çalışıp iş arkadaşlarıyla sorunlar yaşayacağız.

Bir süre sonra eski zamanları özleyeceğiz, dertsiz geçen okul yıllarını. Oysa unutmuşuz sadece, okul yılları hiç de dertsiz değilmiş.

Sonra emeklilik hayali saracak bünyemizi.

Evlenip çocuk yapacakların torunları olacak, onların derdi başlayacak.

Sağlık sorunları artacak, ağrılar çekeceğiz.

Hep diyeceğiz, her şeyin başı sağlık diye. Gençliğim ne çabuk bitmiş diyeceğiz, keşke tadını çıkarsaydım.

Acılarımıza katlanamayacak olduğumuzda, ölmeyi dileyeceğiz.

Öbür dünya diyeceğiz, orada güzel bir hayat var.

Oysa küçük şeylerle mutlu olabilsek, burada da güzel bir hayat olabilirdi.

Bense ileri görüşlüyüm, şimdiden ölmeyi diliyorum.

Bir materyalist olarak, sürekli yok olmayı istiyorum.

Vee yayınladım :D

İyi okumalar.

Trans GünlükleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin