01

1.3K 16 2
                                    

Met een zucht wordt Kim wakker. De wekker ging weer is af. Ik keek op mijn telefoon en zag dat het al half 10 was.  Om 11 uur heb ik een toernooi op 'de Toekomst'. Ik moet om half 11 mijn beste vriendin Sanna ophalen. Zij speelt bij mij in het team. Wij voetballen bij FC Amsterdam. Wat ben ik toch blij met Sanna. Zij is mijn enige beste vriendin. Verder vindt ik dat wel jammer maar ook niet erg. Liever 1 echte goede vriendin dan 100 neppe. Ik heb een zwaar verleden. Ik was vroeger veel gepest. Nu ik 18 ben en nu ik op mezelf woon is het allemaal gestopt. De dag op mijn 18e verjaardag had ik samen met mijn ouders een mooi appartement in Amsterdam gezien en gelijk gekocht. Nu woon ik er al bijna een jaar en woon hier erg fijn. Nieuwe stad, nieuwe kansen en hier wordt ik niet gepest. Ik ben alsnog echt super blij met mijn beste vriendin Sanna.

-

Het is half 11 en sta voor het huis van Sanna. Ik toeter een aantal keer en ze komt met haar tas en spullen de deur uitgerend. Ze opent de auto deur en komt naast me zitten. 'Hey Lieverd'! roept Sanna super enthousiast.  Ik geef haar en knuffel en we rijden naar de Toekomst. 'Ben je zenuwachtig' vroeg Sanna. Het enige wat ik kon doen was knikken. Stiekem was ik erg nerveus. Stiekem hoop ik wel dat de A1 selectie van Ajax er is. Ik kijk altijd Ajax samen Sanna. Sanna heeft een mega crush op de centraal verdediger 'Matthijs de Ligt'. Het zou leuk voor Sanna zijn als zij hem tegen komt. Ik vind Donny van de Beek wel knap. Na ongeveer een minuut of 15 te hebben gereden, reden wij de toekomst op. Ik voelde mijn hart in mijn keel kloppen. Nu wordt ik toch wel echt zenuwachtig. Sanna moest om me lachen en we liepen naar ons team toe die stond te wachten op de parkeerplaats. We lopen de kleedkamers in en kleden ons om. Na het omkleden geeft Sanna ons een peptalk. Sanna is een super centraal verdediger dus ben ook super blij dat zij onze captain is. Ik ben zelf middenvelder en speel toevallig net als Donny met nummer 6. Gewoon puur toeval. 

-

De eerste wedstrijd was begonnen. Wij moesten tegen een club uit Amstelveen. Daar wonnen wij 3-1 van door 2 hele mooie goals van Lotte, dat is een team genoot van ons. Wij zaten in de rust en moeten zo de volgende wedstrijd spelen. Sanna en ik weten alleen nog niet tegen wie. Na 4 minuten liepen Sanna en ik wat rond op de toekomst. 'Weet jij waar de WC is?' vroeg ik aan Sanna. 'De 3e gang links e dan de 2e deur rechts' hoorde wij achter ons. Sanna en ik draaide ons om en zagen Matthijs de Ligt, Donny van de Beek, Carel Eiting en Frenkie de Jong staan. Sanna en ik keken elkaar geschrokken aan en bedankte ze en liepen naar de wc. 'Dat was ongemakkelijk' lachte ik. We liepen terug naar het velt waar wij spelen. Daar zagen wij Ajax A1 staan. 'Moeten wij echt tegen de A1 van Ajax' lachte Sanna. Ik keek haar ongelofelijk aan en knikte ja.  Het fluitsignaal werd gefloten en de wedstrijd begon.

--------

Dit was mijn eerste hoofdstuk maar is ook mijn eerste verhaal! Wat vinden jullie ervan? Ik hoop dat jullie het tot nu toe wat vinden.

liefs, Me 


Goal! ft. Donny van de Beek | VOLTOOID Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu