MAFYALAR

82 13 32
                                    


    Üç tarafı denizlerle çevrili, 7 bölgesinde 4 mevsimi yaşayan, jeopolitik konumuyla dış mihrakların nazarına gelen, şikayet etsek bile yine de taşına toprağına sarıldığımız güzel vatanımızda tam tamına 230 bin 338 polis memuru, 6 bin 392 baş polis, 8 bin 742 komiser yardımcısı, bin 111 komiser, 459 baş komiser ve 810 emniyet amiri bulunmaktadır 2018 verilerine göre. Ayrıca AB'de 314 kişiye, Türkiye'de ise 185 kişiye bir polis düşüyor bu da demek oluyor ki Allah'a şükür ülke sahipsiz bir dağ başı değil. Ama Wattpad'de öyle değil.

Şimdi açık söylemek gerekirse ben polisiye konulu kurguları seviyorum gerçi mafya kitapları o gruba giriyor mu emin değilim. Mafya dediğimiz kişiler, suçlu, haydut, kanun kaçağı. Uyuşturucu kaçakçılığından, silah tüccarlığına, organ ticaretinden fuhuşa, cinayetten dolandırıcılığa kadar birçok suç işliyorlar ama Wattpad'de haresi eksik melek olarak anlatıyorlar. Kimse kimseye kendi cezasını kesemez, bu ülkede polis var, hakim var, savcı var.Bu konudan rahatsız olup yazmamın sebebi bu tarz kurguları genelde yaşça küçük hatta çocuk sayılabilecek kullanıcıların yazması.16 yaşında kendi kendine mafya olmaya karar verip cinayet işleyen kızı yazan bir çocuğun bunu neden yazdığını ben anlayamıyorum.

Ben hiçbir kurguya önyargılı yaklaşmam, çoğuna şans veririm hatta sevmesem bile sonuna kadar okurum, kötü eleştiri yapmam ama bazılarına ''NEDEN?'' demek istiyorum. ''DALGA MI GEÇİYORSUN?'' demek istiyorum. ''AMACIN NE?'' demek istiyorum. ''HANGİ KAFAYLA YAZDIN BUNU?'' demek istiyorum. Ama diyemiyorum, yazan kişiyi kırmak istemiyorum, onun yerine kendi kendime ''Ne okudum ben az önce, bunu kendime niye yaptım?'' diyorum.

Mafya kurgularından genel olarak bahsettiğime göre sıra geldi kurgu içeriklerine, öncelikle esas oğlumuz yine bir alfa, yine insanlık odağından uzak hayvanlıktan bile uzak ara tür modunda ama bu sefer daha karanlık, daha vahşi ve daha saç baş yoldurtur cinsten. Tüm mafyalar genç, kimse 40'lı yaşlarında, 50'li yaşlarında değil. Adam sanki daha fetüsken başlamış bu işlere. Daha 20 yaşında yok yeraltında mafyalarla toplantı yapmalar, yok bu kurula (!) başkanlık etmeler. Normal şartlarda o yaşlarda birine anca çay taşıtırlar gibi geliyor bana ama bu bir kurgu deyip geçiyorum ama o da ne, bu seferde hem silah taşıyan, hem gece kulübü işleten hem de adalet dağıtan (!) bütün bunlara rağmen ''eğitim şart'' diyerek eğitimine devam eden 18'lik delikanlı çıkıyor karşıma bu sefer de diyorum ki, ''Yo, bu kadar da değil.'' Bari okula gitmesin diyeceğim ama bu sefer ''sürtük (özür dilerim) olmayan, dünyada bir tane kalmış, ergenliği bitirmeye yakın mankenimsi esas kızı'' bulamayacağı geliyor aklıma susuyorum. Lise'de okuyan mafyaya tamam dedim ya, artık her şeye tamam demeliyim, malum kazan hikayesi.

Neyse, bazı insaflı yazarların iş adamı yaptığı mafyalığı kendine meslek edinmiş bu adamların tabi ki ailesinin intikamını alması gerekir,zaten bu işlere de sırf bu yüzden bulaşmışlardır. Yoksa onlar evlerinde efendi efendi oturup, annelerinin soyup bıçağın ucuyla uzattığı elmayı yiyip, ellerindeki tabletten oyun oynayan masum çocuklardı. Babalarının düşmanı olan adamdan intikam almak için adamı öldürmek yerine kızını kaçırmanın hatta ve hatta kaçırdıkları kızı öldürmek yerine belediye onaylı nikah kıydırmanın, bu da yetmezmiş gibi o kıza prensesmiş gibi oda düzenleyip, kıyafet odası yaptırmanın büyük bir ceza olduğuna karar verirler. Hakikaten eğitim şart, insan bu kadar mı zalim olur?

Gece adam öldüren, sabah karşı gelip düşmanının kızının boynuna burnunu dayıyan bu karakterlerimiz kadına asla el kaldırmayan ama onu aşağılamakta, fiziksel zayıflıklarını ona karşı kullanmakta, zorla alıkoymak da falan zerre sakınca görmeyen, ne içtiğini hepimizin merak ettiği gizemli karakterlerdir.

Kızımızı zorla alıkoyar, ama tabi ki bu kadar absürtlüğün içinde büyüyen, babasının evinde günyüzü görmemiş, el evinde mi görecek dedirten, çileli kızımız için bu bir şey değil. Burada yine iki seçeneğimiz mevcut ya mafya babası tarafından şımartılmış, burjuva özentisi ama avam bir barbie çakması( ki bu daha sonra tatlı mı tatlı, hanım mı hanım bir kız oluyor) ya da babası tarafından insan içine çıkartılmadan büyütülmüş ürkek, hatta korkak, zavallı, aciz bir kız. Seçin, beğenin, alın. Ama bu iki seçeneğinde sonu aynı malum kaderden kaçılmaz.

Ağlama DuvarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin