- Къде отиваме? - пита запъхтяно Адам, усилено мъчейки се да не изостава до мен.
Вървя без да усещам болката в крака си, твърде заета да премислям вариантите. Чувам как падат ледени висулки някъде далеч зад нас и не изчаквам Адам, който се обръща да ги пигледне.
- Ти също ли чуваш всичко?
Той се изравнява с мен и ми хвърля объркан поглед.
- Какво имаш предвид?
Махвам с ръка без да визирам нещо конкретно.
- Прехвърчането на птица на стотина метра от тук, например.
Той накланя глава с още по-странно изражение. Малка бръчи се появява между веждите му, показвайки ми, че не разбира за какво говоря.
- Мога да чуя неща, които не съм чувала по този начин преди. - обяснявам. - Виждам по-далеч отколкото виждах преди малко и сякаш цветовете са по-ясни.
Адам се засмива и бърка в джоба си за нещо.
- Ти винаги си могла тези неща. Мислех, че ги получаваш с всяко прераждане, но явно в това нещо не е както преди. - той вади ключовете за колата си. - Искаш ли да използваме нещо по-бързо?
Изчаквам малко компактно пебо да мине пред нас, преди да пресека на отсрещния тротоар.
- Почти стигнахне. - укоражавам го да не спира да върви.
Адам въздиша и прибира ключовете обратно.
- А къде отиваме? - пита ме отново.
Напъхвам косата си в шала. Голямата метална църковна порта изкърцва, когато я отварям.
- Какво ще правим тук?
- Адам. - обръщам се към него по име, защото искам да привлека вниманието му. - Някога самоубивала ли съм се?
Той така се изненадва от въпроса, че веждите му хвъркват нагоре и устата му се отваря леко.
- Да се самоубиеш ли? - той започва да повишава тон и подплашва няколко гарги, кацнали на голите клони на високото дърво в двора на църквата. - Защо ти е да се самоубиваш? Ако искаш да се отървеш от мен просто кажи.
Той се обръща за да си тръгне, вбесен дори само от идеята да сложа край на живота си заради него.
- Почакай! - извиквам след него и го улавям за ръката. - Ти се самоубиваш заради мен във всеки живот, слагайки начало на този порочен кръг по свое желание, след като мен вече ме е застигнало проклятието. Ами ако трябва да сложим край заедно?
YOU ARE READING
𝐅𝐢𝐫𝐬𝐭 𝐬𝐢𝐧
Teen FictionПобедител в състезанието на @TheGlassAcademy, Избор на читателите в класацията "Добиващи популярност" на @BookAwards2018. "Грехът си има цена и всеки плаща според тежестта му." Чудили ли сте се какво означава да обърнеш целият си свят, за да преоткр...