Yolculuk Gecesi

13 4 0
                                    

Heyecanlıyım, gerginim, üzgünüm. Neden mi? Heyecanlıyım çünkü güzel bir tatil olacağını hayal ediyorum. Gergin ve üzgünüm çünkü B'yi tekrar göremeyebilirim. Çünkü taşınacak. Kulağa tanıdık geldi mi? Onu göremeyeceğim ihtimali yüzünden babama tatilden vazgeçtiğimi söylüyorum ama dinlemiyor. O, yolculuk için uykuya dalıyor. Fakat ben ağlayarak çantamı hazırlıyorum. Neden mi ağlıyorum? B için, günahlarım ve sağlık korkum yüzünden gözlerimden seller akıyor. Orada vakit geçirmek için kendime içecek aldım. Ağlamayı durduramıyorum. Geçmişte izlediğim dizide duyduğum ve ne zaman dinlediğimde ağladığım müziği dinliyordum. Koşmak istiyorum. Kendime acıyorum ve sadece kendimi kurtarmak istiyorum. Yengem dışarı çıkıyor, ben onu duymamıştım. İşte koşma fırsatım doğuyor. Ciğerlerim patlayana kadar koşuyordum ona sarılmak için. Çünkü bunun son defa olmasını istiyorum. Son defa yaşadığım yeri, yürüdüğüm sokakları, sabahları gittiğim metrobüsü görmek istiyordum. 

Acı kalbimi sarmaladığı zaman içkinin tadı o kadarda acı gelmiyor. 

Her şeyin, hayatımın son bulmasını istiyorum. Yengemle vedalaşıyorum, sarılıyordum. Sonra ev yoluna döndüm. Yüzümde kuruyan gözyaşlarım ile beynimdeki çalan müziği dinliyordum. Çünkü koşmak için ne telefonumu ne de kulaklığımı almıştım. Eve dönünce onunla konuştum. Hala ağlıyordum ve o bana paragraflarca yazılar yazarak susturmaya çalışıyordu. Ona söz vermemi istemişti bir daha içmeyeceğim adına. Sonrasını pek fazla hatırlamıyorum. Babam uyanmıştı sonunda. Amcamı da aldıktan sonra üç kişilik yolculuğumuz başladı. Üçümüz de tanrıya dua ediyorduk. Ben son zamanlarda işlediğim günahlar, sağlığım ve B için dua etmiştim. Hatırlıyorum. İlerleyen zamanlarda dua bitmişti. Ben dua ederken akşamdan kalma kuruyan gözyaşlarım tazelenmişti. Tüm işlevlerim bittikten sonra, onunla benim şarkımızı dinlemeye başlamıştım. Ağladığımı duymamak için müziğin sesini sonuna kadar açtım. Diğerleri görmüyordu çünkü karanlıktı. Tüm yaz neredeyse onunla bu anime müziğini dinlemiştik. Bu müzik hem bizim hem de anime için önemliydi. Neden mi? Çünkü bu animenin ilk şarkısıydı. Hem de bize benzeyen bir çift arkadaşın birisinin ölmesi sonucunda diğerinin bu şarkı boyunca cansız bedenini kucağında taşımasındandı. Durmadan bu şarkıyı dinliyordum ve bu şarkıyla ses yarışmasına katıldığımı hayal ediyordum. Müziği severim ve yapmak isterdim fakat sadece hayallerimde yapabiliyordum maalesef. Benzersiz performansımdan sonra tüm jüri üyeleri beni ayakta alkışlıyordu ve o, bana koşarak sıkıca sarılıyordu. Bir bu şarkı bir de benim onun için seçtiğim şarkıyı başa döndürüp duruyordum. 

''Işık karanlığın çaldığı her şeyi geri vermeye geliyor.''

Ona seçtiğim şarkının nakaratı buydu. B ile buluştuğum yerde onu beklerken hep bu şarkıyı dinliyordum. Şu an sana yazdığım satırları okuyorken o şarkıları dinliyorum. O anki hislerimi hatırladım ve özlediğimi fark ettim. Hem de çok...

Yolda hiçbir sıkıntı yokken köprüyü geçtikten sonra trafik başlamıştı. Biz de mecburen en yakın istasyonda mola vermek zorunda kaldık. Mola boyunca babamlarla konuştuğum için kendimi daha iyi hissetmeye başlamıştım. Trafiğin geçtiğini duyunca radyoda tekrar yola koyulduk. Bekle, daha on gün var.

GülşehirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin