07

886 101 0
                                    

◇◇◇◇◇

Kelas
2.00 pm

“ setakat ni untuk hari ni, saya harap semua faham apa yang saya ajarkan ”

Guru matapelajaran bahasa korea mula mengemas barang yang berada di atas meja. Kemudian, dia keluar dari kelas.

“ kau nak buat apa petang ni? ”

Chaerin dengan selamba bertanya. Sambil itu, tangannya sibuk mengemas barang yang berada di atas meja.

“ balik—”

“ memang lah balik. Lepas balik kau buat apa? ”

Chaerin memotong percakapanku. Dia mencebik apabila mendengar jawapan yang keluar daripada mulutku.

eh wait a minute, ”

Aku menyepetkan mata sambil memandang Chaerin seperti ingin mengetahui agendanya selepas sekolah.

hehe— kau dah tau lah ni? ”

Dia tersengih-sengih sambil memandang ke arahku.

“ tau apa? ”

Dengan polos aku bertanya.

“ jom teman aku tengok Eunsang main basketball ”

“ tak nak! ”

Sepantas kilat aku menolak.

“ tapi kenapa? ”

Chaerin menyoal tidak puas hati.

“ kau lupa Eunsang tu adik Jinhyuk sunbae. Nanti mesti ada mulut puaka yang cakap aku minat Eunsang pula ”

Wajahku berkerut-kerut sewatu berkata.

“ pedulikan jelah ”

Bibir Chaerin mula memuncung. Aku menarik nafas geram. Tidak faham bahasa gamaknya yang aku tak nak ikut dia.

“ kau tak pernah berada dekat tempat aku. Sudah lah, aku nak balik! ”

Aku menghentak kaki tanda protes sebelum berjalan laju menjauhi Chaerin.

“ Eunha janganlah balik dulu! ”

Suara Chaerin bergema di tingkat satu sekolah yang sudah kosong.

Beberapa saat kemudian, tapi aku dengari bunyi Chaerin sedang berlari mengejar langkahku.

“ Eun pleaseeeee! ”

Kata Chaerin selepas menyaingi langkahku. Aku mengeluh dan memandangnya tajam.

okey fine! Tapi kejap je ”

Aku berkata dengan geram. Jelingan tajam aku berikan kepada Chaerin.

Chaerin mempedulikan jelinganku. Dapat aku lihat wajahnya dipenuhi dengan aura keterujaan.

——

[C] Trash | X1 EunsangWhere stories live. Discover now