03

1K 111 1
                                    

◇◇◇◇◇

07.30—

Seperti yang aku jangka, apabila kaki aku melangkah ke dalam kelas semua mata memandang ke arahku.

serius ke kau dah putus dengan Jinhyuk sunbae? ”

Salah seorang rakan sekelasku yang bernama Yumi bertanya. Aku memandangnya sekilas sebelum mengangguk dengan lemah.

“ apa yang kau dah buat sampai korang boleh putus? ”

Dan untuk sekian kalinya, aku telah disalahkan apabila hubungan percintaan kami berakhir. Aku tersenyum tawar dan mendiamkan diri. Kemudian, aku melangkah ke arah tempat dudukku. Pandangan liar mereka cuba aku hapuskan daripada pandangan mata.

“ Eunha jawab soalan aku! ”

Yuri mula mendekati aku apabila soalannya dibiarkan tidak berjawab. Mejaku ditumbuknya dengan kuat. Marah gamaknya apabila soalannya dibiarkan tidak berjawab.

“ yuri relaks lah

Chaeri cuba menenangkan Yuri yang sedang dilanda amarah.

“ dia tak jawab soalan aku lagi! ”

Nampaknya terpaksa jugalah aku menjawab soalan daripada Yuri apabila dia sudah marah begini. Nafas ditarik sedalam yang mungkin.

“ apa yang sunbae cakap dekat kau sampai kau marah macam ni? ”

Opss

Lain pula soalan yang keluar daripada mulutku. Akhirnya terpaksalah aku terima padahnya kan?

Yuri tergamam apabila aku menyoalnya. Perbuatan ganasnya sebentar tadi berhenti secara tiba-tiba. Pertandingan merenung di antara kami bermula.

“ ap—apa yang kau cakapkan ni? ”

Soalanku dibalas dengan soalan daripadanya. Suara gugupnya merupakan satu bukti yang Jinhyuk berkata sesuatu kepadanya.

Aku tersenyum sinis.

“ kau ingat aku tak tahu ke yang kau ada simpan— ”

Kata-kataku mati apabila guru masa pertama mula memasuki kelas. Nampaknya rahsia Yuri tidak dapat diketahui oleh orang lain selain aku.

“ kenapa semua berkumpul di meja Eunha? Ada pergaduhan ke? ”

Pertanyaan daripada guru itu membuatkan semua orang menelan liurnya kelat. Bukan apa, guru itu merupakan seorang guru disiplin jadi semua orang takut akan ketegasannya.

“ Ani—aniya songsaenim! ”

Wakil kelas kami menjawab tetapi suaranya tergagap-gagap.

okey then, buka buku teks matematik ”

Dan kami meneruskan sesi pembelajaran. Tetapi aku tidak pasti apa yang akan terjadi kepadaku apabila waktu rehat tiba. Harap tiada apa-apa perkara yang akan melukakan hatiku terjadi.

——

[C] Trash | X1 EunsangWhere stories live. Discover now