◇◇◇◇◇
Kantin—
10.45 amAku menguis makanan yang terhidang dengan sudu. Tiada selera apabila diriku asyik dihina setelah aku menjejakkan kaki di kantin sekolah.
“ apa pasal kau tak makan ni? Dari tadi aku kau tak jamah makanan kau ”
Chaerin menyoal.
“ aku— tak ada selera ”
Jawabku tanpa semangat. Chaerin memandangku sebelum mengalihkan pandangan ke arah sekumpulan pelajar perempuan yang sedang berbisik.
" dorang ada hina kau ke? ”
Jari telunjuk Chaerin menghala ke arah sekumpulan pelajar perempuan sambil bersuara dengan lantang.
Semua pelajar yang berada di kantin memandang ke arah kami berdua.
“ an-aniya duduklah ”
Aku sedaya upaya cuba untuk menutup wajahku apabila kami berdua menjadi perhatian ramai.
Chaerin akur akan arahanku. Dia menghentak tubuhnya dengan kuat di atas kerusi tanda protes.
“ kau tak boleh buat bodoh je dengan hinaan dan cacian dorang Eun! ”
“ jadi kau nak aku buat apa? Report kat pengetua? Kau lupa pengetua tu omma Jinhyuk? ”
Berdas-das soalan aku lemparkan kepada Chaerin. Dia terpinga-pinga apabila disoal dengan perlbagai soalan.
“ err— ”
“ nanti reda lah tu ”
Sambungku dengan malas apabila soalanku tidak dijawab.
“ jomlah rehat dah nak habis ”
Kataku sambil membawa dulang dengan makanan yang tidak terusik.
Kemudian kami meletakkan sisa makanan di tempat yang sepatutnya.
“ wei aku nak pergi tandas jap ”
Kataku secara tiba-tiba kepada Chaerin.
" kau nak aku teman tak? ”
“ tak. Kau masuk kelas dulu, kalau aku lambat cakap kat songsaenim aku pergi tandas ”
Jawabku pendek kepada Chaerin dan mengarahkan dia untuk masuk ke dalam kelas. Kemudian, aku berjalan laju menuju ke tandas.
Bukk—
Dan aku terlanggar seseorang. Dan paling malang sekali aku terlanggar adik Jinhyuk sunbae.
——
YOU ARE READING
[C] Trash | X1 Eunsang
Hayran Kurgu❝ Men are trash! ❞ Kisah aku yang asyik ditinggalkan lelaki. •Lee Eunsang •Short Part Start: 03.08.19 End: 05.11.19