◇◇◇◇◇
The next day—
07.15Setelah aku melangkahkan kaki ke dalam kawasan sekolah, segala gerak-geriku diperhatikan oleh pelajar yang lain.
“Jinhyuk oppa baru putus dengan dia”
Heh!
Disebabkan Jinhyuk merupakan seorang pelajar yang sangat famous di sekolah ini, jadi berita aku putus dengan dia pasti sudah diketahui oleh semua orang.
“ perempuan murah. Biasalah tu jumpa lelaki lebih sempurna minta putus ”
Aku mengenggam buku lima ku dengan geram. Nak saja aku jerit kuat-kuat biar satu sekolah dengar yang Jinhyuk yang mahu putuskan hubungan dahulu dengan aku.
“ hari tu bercinta dengan Yohan oppa, lepastu Wooseok oppa lepastu Jinhyuk oppa lepas ni siapa pula? ”
“ kau orang yang tak tau apa-apa tu boleh diam tak! ”
Suara yang sangat aku kenali memarahi pelajar perempuan yang sedang bergosip tentang diriku.
Ya dia adalah Jung Chaerin kawan baikku. Dialah yang mampu menyelamatkan ku di kala susah.
Dia segera bergegas ke arahku setelah memarahi kumpulan pelajar perempuan yang sedang bergosip tentang diriku.
“ kau okey ke tak ni? ”
Soalan yang prihatin daripada Chaerin membuatkan aku terharu. Aku mengangguk dengan perlahan.
“ jangan risau pasal dorang semua tu. Dorang cemburu dengan kau, yelah semua pelajar lelaki yang famous kat sekolah ni pernah bercinta dengan kau ”
Aku hanya mendengar sahaja Chaerin berkata untuk menyedapkan hatiku.
“ dan aku juga ditinggalkan terkontang-kanting tanpa mengetahui apa salah aku dekat dorang? ”
Aku menyampuk apabila Chaerin selesai bercakap.
Dia terkebil-kebil memandangku.
Aku mengetap bibir sebelum menyambung.
“ aku tahu, aku ni mudah untuk dipermainkan—”
“ No Eun! Dorang yang tak setia ”
Chaerin mencelah.
“ men are trash Chaerin ”
Ucapku dengan nada yang kecewa.
——
YOU ARE READING
[C] Trash | X1 Eunsang
Fanfiction❝ Men are trash! ❞ Kisah aku yang asyik ditinggalkan lelaki. •Lee Eunsang •Short Part Start: 03.08.19 End: 05.11.19