21

794 103 3
                                    

◇◇◇◇◇

Keesokannya

“ aku dah berjaya buat semua orang tutup mulut, jadi aku nak ganjaran aku ”

Masuk-masuk sahaja aku di kawasan sekolah Eunsang terus menyerangku dengan lagaknya.

Dia memeluk tubuh sambil bersandar di pintu pagar sekolah.

“ bukti? ”

Sepatah aku menyoal sambil tersenyum sinis.

“ kau tak akan dapat tutup mulut mereka semua Eunsang. Ingat tu! ”

Kataku dengan kasar sambil menuding jari tepat ke wajahnya.

“ aku tak dapat tutup mulut mereka? Kau lupa aku siapa? ”

Eunsang menjongketkan keningnya sebelum menyambung.

“ aku anak pengetua sekolah ni. Aku ada kuasa untuk menggugut mereka semua termasuk kau! ”

Giliran Eunsang pula untuk menudingkan jarinya ke arahku.

Aku tergamam melihat perlakuan Eunsang. Tegas sungguh!

Aku mengeluh sebelum bertanya lebih lanjut.

“ macam mana kau boleh tutup mulut semua orang dalam satu hari? ”

“ kau tak perlu tau, yang aku nak tau bila aku boleh dapat ganjaran aku? ”

Aku berpeluk tubuh apabila Eunsang masih berkeras untuk menuntuk hadiahnya.

“ aku tak percaya kau dapat tutup mulut mereka semua ”

Ujarku sinis.

gurae, kalau tu yang kau nak ”

Seusai itu, Eunsang secara perlahan-lahan mendekati aku. Tangannya mendakap pinggangku dan mula menarik tubuhku merapati dirinya.

Eunsang what are doing? ”

Soalku dengan tegas sambil cuba untuk melepaskan diri daripada dakapan lelaki itu. Kami mula bertentang mata.

“ bukti yang kau mahukan ”

“ kau nak aku cium kau dekat mana? ”

“ pipi? ”

“ dahi? ”

“ atau bibir? ”

Dapat aku lihat lelaki itu menjilat bibirnya apabila menyebut perkataan bibir.

gurae,

Kata Eunsang secara tiba-tiba apabila aku tidak menjawab soalannya. Perasaan cuak aku semakin menjadi-jadi apabila Eunsang menarikku dan memeluk dengan erat.

Aku memejam mata dengan rapat apabila kami menjadi tumpuan ramai.

let me go! ”

Pelukan Eunsang terhadapku menjadi semakin erat apabila aku tidak membalas pelukannya. Apatah lagi, aku menyuruhnya untuk melepaskan aku.

“ balas pelukan aku Kim Eunha, kemudian baru aku akan lepaskan kau ”

Aku mendengus dengan kasar sebelum membalas pelukan Eunsang.

“ satu, dua, tiga ”

Eunsang mengira sehingga mencapai angka tiga dan kemudian melepaskan aku.

“ jaga diri baik-baik Kim Eunha. Jangan rindu aku ”

Kata Eunsang sejurus melepaskan pelukannya terhadapku. Dia tersenyum manis dan mengusap rambutku dengan mesra.

——

[C] Trash | X1 EunsangWhere stories live. Discover now