Kelas
07.15 am—“ awal kau datang ”
Aku hanya mengendahkan sapaan seseorang terhadapku. Wajahku tidak langsung diangkat untuk menyapa sapaan itu.
Apa yang penting sekarang ini, kerja sekolah matematik tambahan ini perlu disiapkan segera.
“ yah Kim Eunha! ”
Aku berdecit perlahan apabila orang di sana tidak reti bahasa yang aku sedang sibuk!
Sibuk menyiapkan kerja, takkan itu pun tak faham!
“ wae? Wae? Wae? ”
Soalku lalu mengangkat kepalaku untuk memandang gerangan individu yang sedari tadi asyik memanggilku.
Alangkah terkejutnya aku apabila individu yang menegur aku sedari tadi adalah Lee Eunsang!
“ kau nak apa? ”
Tanyaku dengan kasar. Tajam mataku memandang figura tubuhnya yang sedang bersandar di pintu kelas sambil menyilangkan tangannya di dada.
“ kau buat apa kat sini seorang diri? ”
“ sudah gaharu cendana pula, sudah tahu bertanya pula. Tak nampak ke aku tengah buat apa sekarang ni? ”
Aku menjawab soalan dengan kasar. Sempat juga aku menyelitkan peribahasa pada ayatku.
Riak mukanya bertukar kelat apabila mendengar jawapan sinis yang keluar daripada mulut.
“ kalau tak ada apa-apa nak cakap baik kau blah dari sini sekarang. Nanti timbul gossip pula aku cuba pikat adik ex aku ”
Dan aku terusan memerlinya tetapi kali ini aku tidak memandang wajah kacaknya.
“ surat kau dapat dari locker jangan lupa baca. Aku harap kau dapat berikan aku jawapan secepat yang mungkin ”
Eunsang senyum sekilas sebelum melangkah menjauhi kelasku.
“ surat? Surat apa yang dia maksudkan ni? ”
Dalam hati aku tertanya-tanya tentang surat yang dikatakan oleh Eunsang. Tetapi perkara itu cepat-cepat aku lupakan.
Perkara tentang lelaki jambu tu tak penting bagi aku.
——
Sorry guys sebab lambat update ff ni. Saya terlalu busy, balik petang tak sempat nak pegang phone. Jadi boleh update time cuti je tu pun kalau saya ada idea nak menulis. Saya akan busy sampai awal bulan 11. Jadi tolong bersabar tunggu saya update. Sorry sangat-sangat harap anda semua memahami (^O^)
YOU ARE READING
[C] Trash | X1 Eunsang
Fanfiction❝ Men are trash! ❞ Kisah aku yang asyik ditinggalkan lelaki. •Lee Eunsang •Short Part Start: 03.08.19 End: 05.11.19