Kardeşimi Yedirmem

1.2K 79 392
                                    

DERIN'IN AÇISINDAN

" Ya mecbur muyuz Berrak ya ? Bir şey uydurup, ekelim yani ?"

Berrak gülerek arabanın kapısını açtı ve içeri eğildi. Çocuk gibi mızırdanmamı komik buluyor, biliyorum ama napayım görmek istemiyorum o ukalânın  suratını.

" O kadar davet etti Derin. Hem ne kadar zor biliyor musun burda boş masa bulmak. Aylar öncesinde rezervasyon yaptırıyorlar. Bizi ağırlamak istiyor çocuk. "

" Hayır zehirlemek istiyor. Yani beni en azından. Kesin tabağıma siyanür filan koyar o gıcık."

" Abarttın ama."

" Hiç de bile. Hem ölsem yemem restoranında dedim. Şimdi tükürdüğümü mü yalayayım?"

" Aradı teyit aldı. Geliyoruz dedim. Çocukluk  etme Derin. Hem merak ediyorum ben nasıl bir mekan, yemekleri nasıl. Hadi huysuzum çık şu arabadan "

Çıkar yolum yok. Sinir küpü şeklinde çıktım yani. Berrak gülerek koluma girdi.

" Valla sinir oldum.Döşeyeceğim  kötü yorumları, puanını da kıracağım bu aptal mekanının. Görecek o. Zaten kesin iğrenç şeyler pişiriyordur.O kim şef olmak kim ya ?"

Habire huysuz şirin gibi söylenirken Berrak'ın çoktan kolumdan çıktığını fark ettim.Resmen kendi kendine konuşuyorum.Nereye çekti gitti bu kız yine ya?

Etrafa bakınırken Berrak'ın az ileride çömelmiş, karton üzerinde oturan üstü başı  pis bir evsizle konuştuğunu görüp ,duraksadım. Yemin ederim beni buraya geldiğimden beri bu kaçıncı dumur halde bırakışı
Berrak'ın.

Sanki adam kırk yıllık ahbabı gibi konuşup, gülümsüyor adama. Adam onun gibi birinin kendisiyle konuşmasına şaşırmış halde. Hele bir de cüzdanındaki tüm parayı çıkartıp verdi adama ya iyice dumur etti zavallıyı.

" Berrak mı o ? Napıyor  o evsizin yanında?"

Batu yanımda durmuş, şaşkın ve tedirgin, Berrak ve evsiz adamın uzayıp, giden konuşmalarına bakıyor.

" Ya ne işi var öyle bir tipin yanında. Bir şey yapar kesin bu tip kıza."

Yok Berrak yapıyor birşey. Gidip çaprazda duran yemek kamyonundan iki porsiyon yemek ve kahve alıp, adama getirip verdi. Bir porsiyon diğer yemeği de adamın köpeğinin önüne bırakıp, bir de sevdi hayvanın kafasını.

" Ne yapıyor ya bu kız? " diye bozuk plak gibi tekrarladı Batu.

Batu şaşırmakta haklı. Berrak'a bir hâller olmuş. Nereye gitsek bir şekilde ya bir evsiz ya küçük bir çocuk , yardıma ihtiyacı olan yaşlı birini anında seçiyor gözleri. Bir bakıyorum dibinde bitip, yardım ediyor.

" Yardım ediyor." dedim hâlâ şaşkın bir halde.

Berrak gülümseyerek bize doğru ilerlerken dönüp adama ve köpeğine el sallayınca Batu'nun şaşkın sesi çalındı kulağıma.

" Berrak'a neler olmuş böyle Derin ? Sence de çok değişmiş gibi değil mi ?"

Şarküteriden eli kolu dolu çıkmaya çalışan çocuklu bir kadın için kapıyı tutan arkadaşımı izlerken kafamı salladım.

" Gibisi gereksiz kalır Batu. Gerçekten değişmiş Berrak."

Berrak kadının arabasının bagajını açmasına yardım etmiş ve şimdi de kadın aldıklarını bagaja koymaya çalışırken huysuzlanan dört yaşlarındaki oğlan çocuğunun önünde çömelmiş, onunla ilgileniyordu.Çocuk ağlamayı kesmiş, Berrak'ın ilgisinden hoşnut onu dinliyordu.

BAŞIMIN TATLI BELASI #wattys2019Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin