Tek Dileğim

873 54 169
                                    

OZAN' IN AÇISINDAN

" Noluyor lan.Beynim zati panayıra dönmüş, başlatacaksınız şimdi gürültünüze "

" Hah, uyandı nihayet gönlümün don kişotu, çakma battal gazım, düşman surlarına delice cesareti ve yenilmez askerleri gariban nikah memuru ve imam gücü ile koçbaşı gibi dalan Ulubatlı Hasanım.Günaydın gözümün nuru kereste sporda forvet, eceline kafa göz dalan cengaver Musam "

Upuzun günaydın faslına şu suratını meymenetsiz meymenetsiz buruşturmasana bak hele bir.

" Ozi bir koyacam o ağzının ortasına sümsüğü, sesini toptan kısacam.Yeter da, bir sus, sesini alçalt. Kafamda filler tepişiyor zaten .Üstüne senin dana gibi sesin .Oggghhhfff "

Şakaklarına dayadığı parmaklarıyla arkeoloji kazı yapıp, iki gıdımlık beynini bulacak da , o beyin zıkkım gibi içtiği alkolle buharlaştı.

" Noldu o goca gafan mı ağrıyor? O nazik kulaklarına zarar mı verdi yüksek ses.Olmayan beynin mi bulandı Musa efendi?"

Musa nın gözleri Adem'in kendine saydırdıklarından ziyade, orada olduğunu kanıtlayan sesini duymasıyla faltaşı gibi açılmıştı.Nefes almaya korkarak, taş kesilmiş halde donmuş kalmıştı.

" Yo yo yo yo..rüya lan bu.Valla rüya.. yok ya "

Gözlerini sımsıkı yumup, fatihe okumaya başlamıştı.Adem kollarını kavuşturmuş onu izliyor, sabırla bekliyordu.Musa tek gözünü kısarak açıp, baktığında, tezgaha yaslanmış , benim yanında dikilen,gözlerini kendine dikmiş Adem' i görerek beti benzi atıp, gözünü sıkıca yumarak, Ayet-el Kürsi' ye başlamıştı.

" Napıyon oğlum ?Pişt mal adam, sana diyorum "

" ..La tehuzuhu sinetun ve la..." diyebildi Musa.

Gülmemek için kendimi zor tutuyordum." Imana geldi.Hatim indirir bugün bu .Birazdan namaza durursa hiç şaşırma "

Adem sesini yükseltmişti." Isterse tüm kaza namazlarıyla, kaçırdığı teravi, tespih namazlarını peşpeşe kılsın, kurtuluşu yok.Imana geldiği gibi , sorgu suale de geleceksin Musa efendi.Açtım lan senin hesap defterini. Geldin sırat köprüsünün başına. Marifetmiş gibi almış mahalle imamını, nikah memurunu dayanmışsın kapıya. Hiç ayılmayacan mı sandın sen mikrop ? "

Musa' nın eli ayağına dolanmıştı." Min şerri ma halal ve min şerri neffasati.." dedi yüksek sesle.

" Dalarım ben bu gerizekalıya.Nefes almadan o duadan diğerine atlıyor "

Gözlerimi kısıp, Musa' yı inceledim.

" Adem ?"

" Efendim Ozi "

" Sence de rahmetli imam Süleyman hoca bunun halini görse oturup ağlamaz mıydı şu anda ? Bülbülüm dut yemişti o yazki kuran kursunda da, hoca efendi mübarek saçlarını yolacaktı bu gerizekalı bir ayda bir subhanekeyi ezberleyemedi diye .Hatırladın mı ?"

Adem kafasını salladı " He ya Ozan.Cüz bitiren oldu bu hâlâ Subhaneke Allahümme deyip, mal gibi bakardı sözlüde adamın suratına.Şimdi maşallah bülbül cırcır oldu. Bu hızla tüm duaları okuyacak "

" Korku zihnini açtı demek "

" Olabilir.Dün gece Karaoğlan gibi dalıp da, imam efendiyi çekiştire çekiştire atıl kurt muhabbeti yapacak kadar ciğer yürek yemişti ama.Pişt ,Malkoçoğlu, baskın yapa yapa anamın evindeki kız istemeyi basan akılsız.Senin ne zamandır Ayşe bacımda gözün var lan ?"

Musa panikle dua okuma hızını tam gaz vererek arttırmış, üstüne ileri geri huşu içinde sallanmaya başlamıştı.

" Adem sıkı tutun, az sonra bir davarın erip, semazenler gibi dönmeye başladığını göreceğiz. Baksana kendini kuruyor. Bıraktığı an topaç gibi dönmezse adımı değiştiririm "

BAŞIMIN TATLI BELASI #wattys2019Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin