ڤووت قبل القراءة❤.
#الفصل_الثاني_والعشرون.
#سجينة_قسمه.
#ميرا_جبر.❄❄❄❄❄
وقفت تنظر الي موج البحر الذي يـ فكرها بـ حياتها كانت هادئه ثم هاجت مره واحده ولم تهدأ بعدها كم تتمني ان ترسي ع الشط ولا تتأثر بأي شئ بعد الان تذكرت عندما فاقت ...
فتحت عيونها بعد مده حتي تعتاد ع اضاءة الغرفة رائت وجه الطبيب المبتسم لها و سمعته يـ قول : حمدلله ع سلامتك يـ مدام وعد ... سمعاني ... لو سمعاني حركي عينيك.انزلت وعد اهدابها ثم رفعتهم لكي تعرفه انها تسمعه ظلت تنفذ أوامره حتي سمعته يـ قول: لا احنا الحمدلله بقينا كويسين خالص دقيقة بس والممرضه هتيجي تشيل خرطوم اوكسيجين عشان تعرفي تتكلمي و ترفع عنك الاجهزه تمام ... حمد لله ع سلامتك كمان مره .
خرج الطبيب وبدأت الممرضه بـ رفع الاجهزه عنها حتي انتهت وخرجت فـ تبقي وليد مع وعد وحدهم ... اقترب وليد منها وقال : حمدلله ع سلامتك يـ وعد .
نظرت له وعد وتذكرته فـ انتفضت ثم هدأت قليلاً و حاولت اخراج صوتها فـ هرج وهن و متعب : الله يسلمك ... ايه الا حصل انا مش فاكره حاجه ... اخر حاجه فاكرها كان جاسر بيضرنبي.
جلس وليد ع الكرسي بـ جوار السرير ... فـ حاولت وعد ان تعتدل بـ جلستها فـ حاول وليد مساعدتها سريعاً ... اوقفته وعد بـ يدها وقالت انده لـ الممرضة تيجي تساعدني لو سمحت ... اومأ لها وخرج سريعاً فـجأت الممرضه وساعدتها وقالت لها ان جسدها ف حالة خمول لانه متحركش بقاله شهرين و ايام فـ هتواجه صعوبه ف الاول لـ حد لما يرجع زي ما كان ... ثم خرجت الممرضه بعد ان وضعت خلفها المخده و رفعت ظهر السرير وساعدتها ع الاعتدال.
نظر وليد لها و هو جالس بـ جوارها وقال: انا اسف ان كل دا حصلك بـ سببي ... لو كنت اعرف كنت مناعته بس ...
قاطعته وعد قائلة: ممكن اعرف انت ليه قولت انك تعرفني وان انا حبيبتك.وليد بـ اسف: انا اسف انا عرفت الحقيقة ومستعد اكفر عن غلطي ... بس صدقيني اني لما عرفت نور مكنتش اعرف ان ليها اخت توأم وان هي كدبت عليا ف اسمها.
حركت وعد رأسها بـ تفهم و نظرت امامها وقالت: نور !!... كان لازم اعرف ان دي عادتها ... التفتت له وقالت: ولا يهمك ... هو محدش هنا غيرك.
كاد وليد ان يتحدث لكن توقف عندما دلفت جوليا تركض ف اتجاه وعد واخذتها بـ احضانها ... لم تستطيع جوليا السيطرة ع عبراتها التي انسالت ع وجنتيها قائلة: حمداً لله ع سلامتك عزيزتي ... كدت ان اموت من خوفي وقلقي عليكي.
بادلتها وعد و ربتت ع ظهرها بـ حب وقالت : اهدي ... الحمدلله ربنا تقبل دعائك.
ابتعدت جوليا عنها ومسحت دموعها بـ انمالها وقالت: الحمدلله ... انا هكلم فادي و انكل احمد عشان يجيو تمام .
أنت تقرأ
سجينة قسمه لـ "ميرا جبر"
Любовные романыدائما ما نراه لا يكون الحقيقه. فماذا اذا انتقامنا من برئ ذنبه انه حب ان يساعد غيره . هو اقسم ان تكون سجينته حتى يريها جحيمه بسبب ذنب لا علاقه هى به. ( وعد )فتاه بسيطه عفويه ومحجبه تتفائل دائما بالقادم ولكن لا تعرف ان تسكت عن حقها ومساعدت الاخرين فه...