الفصل الخامس والعشرون.

23.5K 683 54
                                    

ڤوت قبل القراءة❤.

#الفصل_الخامس_والعشرون.
#سجينة_قسمه.
#ميرا_جبر.

التفاعل وحش جداً جداً كل مره بيقل و المشاهده بتعدي الالف والفوت مش بيعدي المية و الكومنت ... لو انا هكتب لـ نفسي يبقي اوقف كتابة ونشر بقي ... محدش يزعل مني لاني كل لما اجي اكتب واشوف التفاعل بيقل و مافيش خالص بـرجع تاني واكسل لان مافيش تشجيع خالص.😭😐😒
❄❄❄❄❄❄❄❄❄

كانت تنظر له نظرات مختطفه وهي تقدم له العصير ... كان يجلس مع اخيها ولكن وقفت مسرعة واتسعت حدقتي عينيها عندما سمعته يقول: بس مقولتيش يـ سمير ان ليك اخت صغيره كدا ... ثم نظر لها وقال: انتي ف سنة كام .

لم يستطيع سمير امساك ضحكاته تحت نظرات استغراب من شادي و نظرات غضب من فتون .

ردت فتون بـ اقتضاب : بحضر ماجستير .

كان شادي يرتشف من كوب العصير حتي بصقه بـ صدمه ثم وضعه مسرعاً و امسك اخدي المحارم حتي ينظف قميصه وهو يـكح .

قال بعد التاقت انفاسه وهدأ ثم قال: اسف والله ... شكلك صغيرة اوووي .

قال سمير من بين ضحكاته التي لا يستطيع ان يسيطر عليها: لا ولا يهمك هي الا اوزعه اووي ... دا غلط وارد ... مش عارف دي هـ تدرس لـ طلاب ف الجامعة ازاي .

وقفت ضحكاته عندما قالت : هـ عرفك ازاي بس لما اكلم شروق و اقولها ع الا كنت واقف معاها .
ثم التفت كي تغادر وتذهب الي غرفتها وهي ممسكه بـ هاتفها و تعبث به .

وقف مسرعاً يـ هرول ورائها وحاول اخذ الهاتف منها و هو يقول: لا لا لا ... وع ايه الطيب احسن ... دا انتي هتبقي اجمل دكتورة شوفتها .

سكنت وهي تبعد الهاتف عن يده وقالت: ناس ماتجيش غير بـ العين الحمرا صحيح ... بس دا ميمنعش اني اكلم شوشو حبيبة قلبي ... ولا ايه دي مهما كانت بنت خالتي و صاحبة عمري ثم اخرجت لسانها له وهرولت سريعاً الي غرفتها واغلقتها عليها بعد ان فلتت منه صحيح من قال ( كل قصيراً ماكير ) .

التفت الي صديقه وجده يـ حاول كبت ضحكاته عليهم فـ اتجه له حتي يجلس وقال بـ حنق: طلعها ... طلعها لـ تموت مني .

انفجر شادي ف الضحك وبعدها شاركه سمير حتي توقف وقال: مالك يـ صاحبي ... احكيلي.

❄❄❄❄❄❄❄❄❄

_ Will you Marry me.

قرأتها هايدي بـ اعين متسعه مكتوبه بـ احدي الحدائق الخاصة بـ الورود وتفوح منها اروع الروايح .

وقف فادي خلفها و وضع يده بـ جيبه وينظر لها بـ ابتسامة رزينه ونظرات لا يفهمها الا هو ... وضعت يدها ع فمها ثم التفتت له وتومأ بـ رأسها بـ ايجاب سريعاً حتي تقدم منها وركع ع ركبتيه امامها واظهر لها الخاتم ع شكل زهرة اللوتس و كرر سؤاله وهي تكتفي ان تومأ بـ رأسها هربت منها الكلمات من فرحتها اليوم حصلت ع اكثر ما تمنت ف اليوم ادت رسالتها الجامعية واشاد الجميع بيها وايضاً طلب حب عمرها الزواج منها ... مدت له يدها والاخري ع قلبها حتي تعطية القوه حاي يهدأ من ثورته عليها قليلاً حتي لا تفقد وعيها من السعاده التي حصلت عليها.

سجينة قسمه  لـ "ميرا جبر"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن