الفصل الحادي والعشرون.

24.6K 593 45
                                    

ڤوت 🌟 قبل القراءة.

#الفصل_الحادي_والعشرون.
#سجينة_قسمه.
#ميرا_جبر.

❄❄❄❄❄

‏اغلب الرجاله ندموا على الأقل مرة واحدة انهم عكوا الدنيا وخسروا بنت كويسة و بتحب اوى
بس ولا بنت أعرفها ندمت على راجل سابته .الست ديما بتفضل تحب وتدي لغاية ما تتأكد أنه خلاص ما ينفعش ومفيش فيه أمل وتتقفل قفله لو الدنيا اتهدت ماتتصلحش .

❄❄❄❄❄

جلس وراء مكتبه يراجع بعض الاوراق الخاصه بـ الصفقه الجديده ... فتح باب مكتبه ودلف صديقه ... رفع وجهه كانت ملامحه تغيرت كثيراً فـ ذقنه نمت كثيراً ورسم ع وجهه الحزن والشقاء لقد تغير كثيراً ... جلس محمد ع الكرسي امامه و وضع امامه ملف وقال: دا ملف تبع صفقة الحسيني هتعمل ايه فيها .

ارجع ظهره الي الوراء وزفر بـ تعب وقال: مافيش اجلها لما الا معايا تخلص لازم نستلم الشحنة دي ف معادها احنا اتفقنا مع التجار مش لازم نتأخر عليهم .

محمد: طب ايه هتفضل كتير.

جاسر: لا كلها اسبوع.

محمد : مش بتكلم عن الصفقة انا بتكلم ع حالك انت مش شايف نفسك عدا اكتر من سنتين و انت زي ما انت انسي وكمل حياتك.

جاسر بـ غضب و حده: قولت معتش حد يكلمني ف الموضوع دا وعد مراتي حتي لو اقعد عمري كله عمري ما انسها هم 3 سنين عدو بس عمري ما نسيتها .

تنهد محمد وحزن ع صديقه وقال: الا انت شايفه بس انت ليه ندمان دلوقتي انا حذرتك بس انت مسمعتنيش يبقي متزعلش دلوقتي .

وقف محمد وغادر وتركه يفكر بها فـ هو لم ينسها ولو لـ ثانية واحدة.

❄❄❄❄❄

بـ امريكا.

وقف بـ سيارته الرياضيه المكشوفه امام باب الجامعه و جميع من يراه ينبهر به ... رأها قادمه بـ اتجاه فـ خلع نظارته الشمسية و ابتسم لها ... ركبت بـ جواره و بادلته الابتسام اكبر وقالت: مش مصداقه خلاص كلها بكرا وأناقش الدكتوره وابقي الدكتورة هايدي صلاح التهامي ... اكيد هتحضر صح.

ابتسم لها وقال: congratulations هايدي ( مبروك) اكيد انا اقدر .

هايدي بـ فرحه: بـ جد يـ فادي يعني مش هبقي لواحدي.

فادي : لا طبعاً اكيد انا جنبك ع طول وعمري ما اسيبك وعندي ليكي مفاجأه اول لما تستلمي شهادتك .

هايدي: بجد !!! ايه هي .

فادي: هتبقي مفاجأة ازاي لو قولتلك.

هايدي بـ حب: ربنا يخليك ليا يـ حبيبي بجد مش عارفه اقولك ايه بس ... فادي انا بحبك متتصورش فرحتي لما انت مأخدتنيش بـ ذنب الا عمله ابيه جاسر مع وعد.

تغيرت ملامح فادي الي الجمود والغضب ولكن سيطر عليه سريعاً حتي لا تراه هايدي وقال مغيراً الحديث و وضع نظارته: يلا عشان نتغدا انا هموت من الجوع وانا مستنيكي .
ثم ادار سيارته وتحرك بها.

سجينة قسمه  لـ "ميرا جبر"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن