الفصل الحادي عشر.

26.7K 862 44
                                    

فووت 🌟 قبل القراءة.

انا بـ صراحه زعلانه عشان التفاعل قليل خالص وفي فانز متابع صامت وكنت قررت مش هنزل الفصل الا لما الاقي تفاعل حلو بس قولت ان مش ذنب القمرات الا بيتفاعلو ومتابعين الرواية .
اسفه حبيباتي بس بجد كمان ف سبب تاني عندي فرح و احتمال الفصل الجاي ينزل الخميس تمام 😍.

تفاعل حلو بقي يـ قمرات عشان معنوياتي فـ النازل خالص ودعواتكم 😍😘

اتمني ان الفصل يعجبكم.
وشكراً لكل القمرات الا تشجعكم ليا وتعليقاتكم الحلوه 😘

#الفصل_الحادي_عشر.
#سجينة_قسمه.
#ميرا_جبر.

❄❄❄❄❄

مرت الايام سريعه للبعض وبطيئة للبعض .
جاء يوم الزفاف يوم الذي ستكتب فيه عـ اسمه وتكون ملكه واحده سجينته كما اقسم .

وقف امام المرآه وينظر لـ نفسه ها هو يردتدي حليه جعلته للوسامه عنوان وترتسم بسمة فرح ع وجهه دون ان يشعر فـ اليوم الذي انتظره منذ رؤيتها قد حان لن يتنازل عنها مهما حدث هى حقه وحده لا تحق لـ غيره .

دلف محمد الى الغرفه وجد ملامح الفرحه والسعاده ترتسم ع وجهه ابتسم فـ هو علم ان صديقه اخيرا وقع ف شباك حوا فمهما حاول ادم ان يبعد عن حوا لا يستطيع .

اقترب منه وربت ع كتفه واردف : مبرووك يـ جاسر .

ارتسمت معالم وجهه بالبرود واخفى فرحته وقال : الله يبارك فيك .

لاحظ محمد جفاء صديقه وبروده المزيف قال : جاسر مش عايزك تعمل حاجه تندم عليها عمرك كله .
انت بتحبها يـ صحبي ودا باين فـ عنيك ومش عايز عندك وكبرياء يمنعوك عن حبك الا انت اول مره تجربه صدقنى انت هتندم لو اذيتها. لان لو اذيتها مش هتيأذيها لوحدها.

قاطعه بنبره حاسمه .: وانا مش هأذيها لوحدها انا اتجوزتها عشان اذي عليتها كلها واولهم اختها هندمهم ع اليوم الا فكرو فيه انهم يـ قفو قصادي .

محمد: انت بتضحك ع نفسك يـ جاسر انت حبيت وعد ولو اذيتها مش هتأذيها لوحدها هتأذي قلبك كمان معاها اوعى تعمل حاجه عشان مترجعش تندم عليها.

جاسر احس بنبض قلبه يزداد من ذكر اسمها واحس بالغضب من ان صديقه ينطقه فـ اسمها ايضا ملكه لا يحق لرجل اخر نطقه . نفض افكره سريعا ونهر نفسه ع التفكير بها هكذا هى سجينته هى اسيرته وهو جلادها ومعذبها كما يعتقد لا يعرف ان القلب له رأياً  اخر.
نظر الى صديقه ورسم الجمود ع ملامحه وقال: مدخلش تانى يـ محمد ف الموضوع دا عشان مش نزعل من بعض ويلا بقي عشان نلحق نجيبها من البيوتى سنتر .
انهى كلامه ونظره الى المرآه مره اخيره ع نفسه قبل ان يخرج ويترك صديقه بحيره من امره .

❄❄❄❄❄

البيوتى سنتر .

تجلس وعد تحت ايدي محترفه من خبراء الميكأب  كما طلب جاسر فمهما كان سوف تكون زوجته امام العالم ورجال الاعمال لا يجب ان يحدث خطأ واحد .
كانت تفكر فيما يحدث اهي صح ام خطأ . اتبتعد ام تقرب لما حلمت بعد صلاة الاستخارة انها سوف تخطو ع اشواك لكى تصل الى جنة عشقه .
تنهدت وتركت امرها لله فلا يوجد اقوي منه يساندها ويقف بجوارها دعت ربها ان يعطيها الصبر كى تصمد بمحنتها .

سجينة قسمه  لـ "ميرا جبر"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن