الفصل الثلاثون .

22.9K 580 40
                                    


ڤووت قبل القراءة❤.

#الفصل_الثلاثون.
#الاخيرة.
#سجينة_قسمه.
#ميرا_جبر.

فصل طويل اهوه عايزه الفون ينفجر من كتر الاشعارات .

فلوو عشان يوصلكو كل جديد MiraGabr

❄❄❄❄❄❄❄

_شوفتي اهو ابنك حلها لواحده مش محتاج حد يساعده.

هتف بها وليد لـ والدته بعد ان اغلق الهاتف وعلم ما فعله جاسر منه ... لقد هاتفه كي يخبره ان وعد معه ولن يتركها بعد الان ... وسيظل يـ حاول معها حتي تسامحه ... وان يخبر شادي حتي لا يقلقون عليها.

ابتسمت عفاف بـ راحه كبيره وفرحه قائله: بـ جد يـ وليد ... يعني خلاص وعد رجعت لـ اخوك.

اقترب منها وليد وربت ع كتفها قائل: يـ امي وعد مش سهل تنسي وترجع لـ جاسر بعد الا عمله فيها ... ابنك خطفها وقال مش هيسيبها ترجع الا لما تسامحه ... وانتي الا كنتي عايزاني اخليها تقبلني وبعدين اخلي جاسر يجي مكان الا هنتقابل فيه عشان يتواجهو ويرجعو لـ بعض.

تنهدت عفاف وقالت: اعمل ايه يـ حبيبي اخوك صعبان عليا بقاله كتير ع الحال دا ... وحاله كل مادا بيسوء ... مكنش ف ايدي الا كدا عشان اساعده.

وليد وهو يـ قبل يدها و يربت عليها : اهوه حلها لواحده و حبسها ومش هيسيبها الا وهي مسمحاه يـ ست الكل ... وبعدين كدا وضمنا جاسر هيبقي مع حبيبته ومراته ... انا بقي فين من كل دا ... هااه ... انا كنان عايز ابقي مع حبيبتي ومراتي.

عفاف وهي تربت ع يده الممسكه بـ يدها: قولي بس هي مين وانا اروح اخطبها لك .

وليد : تخطبي ايه يـ امي مافيش حاجه اسمها خطوبة عندي ... انا هتجوز ع طول وهو اسبوع تكون جهزت فيه.

ضحكت عفاف ع استعجال ابنها قائله: خلاص يـ حبيبي شوف انت عايز ايه واحنا نعمله بس اشوف الا مجننه ابني كدا .

وليد بـ حب: مجنني بس ... دي بركة دعاكي عليا ... بس انا خلاص هتجوزها ولو مطلت ف الموضوع هعمل زي اخويا حبيبي واخطفها .

❄❄❄❄❄❄❄

يجلس بـ الكافتيريا الخاصه بـ الجامعة ويراقبها وهي تجلس مع اصدقاءها ... منذ ان صدفها هنا وعرف انها تجلس هنا كل استراحه حتي بات يأتي الي الكافتريا يومياً حتي يراها من بعيد ... ولكن كفي بعد الان ستكون ملكه لن يتركها لـ احد ... سيطلب يدها من اخيها وانتهي الامر ... انقطعت افكاره عندما سمع هاتفه يرن اخذه حتي يري من وجده وليد ... رفع الهاتف ع اذنه ورد عليه ... لكن عندما سمع منه ما فعله اخيه لـ وعد مره اخري وقف واخذ اشيائه مسرعاً وهو يزجره بـ غضب ع عدم انقاظها منه ... ركب سيارته وكاد ان ينطلق لكن هدأ قليلاً عندما هدأهو وليد واخبره انهم يجب ان يحدث هذه المواجهه حتي يرتاحو مما كانو فيه ... تذكر حالة اخته السنين الفائته وكم كانت حزينه ولا تظهر لـ احد ... زفر بـ غضب مكتوم ثم اغلق الهاتف.

سجينة قسمه  لـ "ميرا جبر"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن