Part 30

51 13 0
                                    

Waktu pagi yang masih tiada sinaran matahari aku balas dengan renungan. Luar jendela kereta Toyota Alphard hitam milik mama yang sedang meluncur pantas di jalan raya aku buka. Angin pagi yang sejuk tiada tanding aku hirup. 

Terlintas dalam fikiran apa yang berlaku semalam. Hari di mana aku bertentang mata bersama permaisuri yang memerintah segalanya hanya untuk menghancurkan hubunganku bersama Aniq. 

'Kau Aina Imani? Ex girlfriend Aniq Putra?' soalan Bella kepada Aina terngiang-ngiang di minda.

'Kenapa aku tak pernah tahu yang Aniq pernah couple sebelum aku?' 

"Jasmin ! Fikir apa yang jauh sangat tu ! Dah sampai ni, tak reti nak keluar ke ha?" bebelan mama menghentikan lamunanku

"Ya Jasmin keluar ni" tangan dihulur dan menyalam sebelum kaki melangkah masuk ke dalam sekolah.

Muka ketat aku tonjolkan lalu melabuhkan punggung di sebelah Bella

"Kau ok Jasmin? Moody semacam je ni"

"Jujur dengan aku, betul ke Aina tu ex girlfriend Aniq dulu?" muka Bella berubah gelisah

"Aku mintak maaf sebab rahsiakan, Wani yang suruh. Kita orang cuma nak tahu apa yang geng PRS tu nak buat lepasni, tu je. Tak ada niat pun nak sakitkan hati kau Jasmin" 

keluhan panjang aku lepas "Penat we diperbodohkan sampai tahap macam ni. Belum masuk bab sakit hati, lagi penat" 

"Tengah mengumpat pasal aku ke Jasmin?" Dyrah mencelah, aku bangun dari duduk kerana hilang sabar. 

"Hebat eh kau, pura-pura baik dengan aku sementara semata-mata nak tunjuk Nazwa tu cium dengan Aniq. Puas la hati kau buat aku macam ni !" 

"Kau memang naif Jasmin. Kau boleh baik dengan orang yang pernah buat jahat dengan kau, murah sangatlah sayang kau Jasmin. Patutlah Aniq couple dengan kau, bagi kasih sayang sikit dan lentok" 

Tangan aku di hala ke pipinya namun dihalang oleh Aniq

"Nak back up perempuan ni ke Aniq Putra?" sindirku

"Nak gaduh bukan kat sini Jasmin, kita bincang kat belakang dulu please" aku smirk kecil

"Awak boleh bincang next project awak dengan Nazwa pulak, maybe lepasni boleh ajak pergi club ke nak teguk arak sama-sama kan?"

"Jasmin ! Saya bukan macam tu ! Saya dengan Nazwa dekat belakang blok hari tu sebab.." 

"Sebab dia cintakan aku Jasmin, baik kau mintak break dengan Aniq sekarang supaya senang aku nak date dengan dia lepasni" Nazwa mencelah. 

"Please Jasmin, bagi saya peluang kedua untuk saya tebus kesalahan saya" muka Aniq berubah sayu

"Peluang apa lagi kau nak bagi kat perempuan ni Aniq !" 

"Guys ! Please stop buat drama pukul 7 kat sini. Tak malu ke cikgu, junior semua tengok ? Tak padan dengan jawatan kat sekolah, baik murid biasa macam aku ni galas tanggungjawab korang" teriak Wani membuatkan mereka semua bersurai termasuk aku.

Perhimpunan berjalan lancar sehingga masuk ke kelas

VOTE, THANKS

MY FAV SENIOR ✔Where stories live. Discover now