Part 43

41 10 0
                                    

Hujan turun dengan lebatnya. Sekarang aku berada di bilik memerhatikan di sebalik birai tingkap. Renungan kepada air hujan sambil memikirkan keadaan Wani di dalam ICU, entah apa yang terjadi terhadapnya. 

"Kau fikir pasal Wani?" soal Nazwa sambil melabuhkan pungggung di sebelahku

Aku mengangguk " Aku cuma risau takut lepasni aku tak boleh jumpa dia dah..."

"Kau janganlah fikir macam tu. Kita berdoa yang Allah akan sembuhkan segala sakit yang ada dalam diri dia" aku tersenyum kecil. Tiba-tiba sahaja idea dalam kepala terletus

"Memandangkan Aina dah tak ada, apa kata kau cerita the whole story. Apa benda sebernanya terjadi ni Nazwa? Apa lagi rahsia yang dirahsiakan dari kau selama ni?" 

NAZWA POV

'Ni la masanya Nazwa kau kena ceritakan semua benda. Dah tak ada rahsia-rahsia lepasni dan tak ada orang nak main ugut-ugut dekat kau dah Nazwa'

Aku mengangguk " Macam ni la ceritanya.."

FLASHBACK

Masa aku duduk kat UK dengan ayah aku, ada satu time masa cuti sekolah tu Aina dan mama aku datang UK jenguk kita orang. Acctually masa tu la the start untuk Aina hasut aku buat jahat dekat Jasmin, nak tak nak aku tebalkan muka je layan kereneh dia.

Ingat lagi masa Jasmin dipijak-pijak kat dalam longkang tu? Itu kerja Aina. Kebetulan Aina sekolah kat situ dulu sebelum pindah Sabah. Shati ada mesej dengan Aina and dia cerita yang dia ada wakil sekolah dalam bola jaring. Apa lagi Aina terus mengarah kawa-kawan dia pergi kacau Jasmin.

Aku dah larang sekeras-kerasnya kat Aina tapi dia degil, dia tetap nak buat plan dia. Akhirnya, first step dia berjaya. Jasmin tak dapat teruskan game sebab kaki dan tangan dia cedera teruk, Cikgu pun halang dia masuk.

Next step Aina, dia suruh aku jangan rapat dengan Jasmin and aku pun ikutkan je la... but aku ikutkan pun sebab dia bayar gaji aku. Sekejam yang aku buat kat Jasmin, sebanyak tu la gaji yang aku dapat. Tapi aku tak guna pun duit tu, aku letak dalam tabung sekolah.

Sebabkan dia orang memang komplot baik Aina X Shati jadi aku terpaksa ikut dengar cakap Shati je la apa yang dia plan and + geng PRS pun turut serta. 

Sampailah satu hari aku tak tahan sangat nak ikutkan cakap Aina. The time Aina suruh aku cium Aniq.. aku tak rela we masa tu sumpah aku tak rela. Aku tak cintakan langsung Aniq Putra !

PADA WAKTU AWAL PAGI KEJADIAN TERSEBUT

"Aku tak nak buat maksiat kat sini tau ! UPSR nak dekat we ! Aku tak nak buat dosa bukan-bukanlah kat sini !" teriak Aniq dan aku turut setuju dengan kata-katanya.

"Jangan sampai aku suruh Aina buat benda bukan-bukan kat kau Aniq, nak ke?"

Aniq mengeluh "Fine !"

Nak tak nak aku kena ikut plan asal la ni?

"Masa kau dengar suara Dyrah cakap dengan Jasmin, aku nak kau cakap ayat yang aku bagi tu faham?" Aniq mengangguk faham saja.

"Tengok dekat belakang blok ni Jasmin" pantas aku memberi isyarat kepada Aniq

"I love you sayang"

"I love you more" ketawa riang terpaksa diletuskan

"Please break up dengan dia"

"I will for you sayang"

Kelibat Jasmin muncul pantas aku dan Aniq... terpaksa aku tebalkan muka walaupun aku sebernanya tak mampu sakitkan hati orang yang berkawan dengan aku selama 5 tahun ni.

"Apa kau buat kat sini Jasmin" soalan yang pura-pura aku tak tahu.

Acctually masa tu Aniq memang gelabah nak bagitahu the real story but pipi aku 2 kali kena tampar dengan Jasmin jadi kaki Aniq aku pijak-pijak bagi dia sedar sikit sekarang bukan masa dia.

Tubuh Aniq aku tolak kasar "Apa benda kita buat ni Aniq?"

"Aku buat semua benda ni untuk Jasmin, Nazwa. Aina ugut macam-macam dekat aku kalau aku tak dengar cakap dia bila-bila masa je... Jasmin Aina akan bunuh. Aku tak nak benda tu jadi Nazwa, aku sayang dia sangat-sangat Nazwa.."

Aku memang tahu Aina rancang semua benda ni sebab dia nak Aniq and Jasmin putus but as last sebernanya.. dia nak sakitkan Jasmin secara mental. Sebab tu aku tak berdaya nak ikutkan kehendak dia, aku undur diri.

BERSAMBUNG...

KEEP VOTING GUYS !

MY FAV SENIOR ✔Where stories live. Discover now