Hari ini hari di mana acara 4x100 meter akan dipertandingkan. Sebagai peserta yang menyertai, pastilah merasai debarannya.
"Ke garisan ! Sedia ! Mula !" Pantas kaki mereka memecut laju.
Tiba sahaja baton itu kepada ku aku mencapai dan berlari sepantas terdaya.
"Jasmin ! Jasmin ! " sorakan diberikan, itu membuatkan kaki aku menambahkan lagi kelajuan.
"Tahniah Jasmin ! Awak yang pertama" kata-kata itu diucapkan setelah aku melepasi garisan penamat. Aku memanjatkan kesyukuran di hati.
"We Jasmin ! You are the best la !"
Wani melabuhkan punggung di sebelahku. Penat dari tadi tidak hilang lagi membuatkan aku membalas hanya dengan senyuman
"Kau dengan Aniq ok? Aku tengok kau macam tak tegur dia je"
Aku mengeluh sebelum berkata "Aku tak tahu nak percaya siapa sekarang ni since peristiwa kat 6A haritu"
'Entah-entah Wani tahu pasal Nazwa?'
"Wani !" Pantas Wani menoleh
"Kau tahu tak apa-apa pasal kisah silam Aniq?"
"Aku mana rapat dengan dia. Lagipun kau tahu kan siapa yang rapat dengan dia?"
Aku mengangguk, siapa lagi kalau bukan Shati and Haris?
"Kau kenal Nazwa?"
"Kenal ! Sekarang dia dekat UK kan? Bila dia balik eh?"
"September" jawabku acuh tak acuh
"Why? Bukan korang rapat ke?"
"Ya, memang la rapat tapi.." ayat itu terbiar meleret, Wani mengangkat kening tanda tanya
"Masa aku gaduh dengan Syazwina haritu, dia kata Aniq dengan dia ada urusan yang belum selesai. Hal ini berkait rapat dengan Nazwa, kau tahu apa hubungan Nazwa dengan Aniq?"
"Aku tak tahu pulak pasal tu Jasmin" keluhan terbit di bibirku.
Kelihatan Shati menghampiri kami berdua, Shati melabuhkan punggung di sebelahku.
"Kau kenal Nazwa tak?"
Shati berfikir sejenak "Oh ! Budak UK tu, kenapa dengan dia?"
"Apa kena mengena dia dengan Aniq and Syazwina?" Shati terdiam.
'Ni aku malas ni kalau tak nak terus terang'
"Kau ada sorok apa-apa ke pasal Aniq dekat aku?" Pantas Shati menggeleng.
"Aku tak tahu apa-apa pasal Nazwa and Aniq, sorry"
"Series?"
"Kau bukan rapat dengan Aniq ke Shati? Takkan tak tahu pasal ni?" Wani mencelah, muka Shati berubah gelisah.
"Aku ulang lagi soalan aku Shati, kau ada sorok apa-apa pasal Aniq dekat aku?" pipi Wani ditampar Shati kuat, aku terkejut dengan aksi Shati.
"Kau buat aku marah la Wani !"
"Shati, kau kenapa nak tampar Wani?" aku cuba untuk meredakan situasi
"Cakap je la kau takut nak putus hubungan dengan Aniq lepasni" tutur Wani sinis.
"PAANGG !" pipi Wani ditampar lagi buat kali kedua
aku menolak kasar tubuh Shati "Kau kalau suka dekat Aniq, cakap je la dengan aku ! Aku boleh putus la dengan dia, nak bandingkan kepercayaan aku dekat kau dengan Wani. Aku pilih Wani tau sekarang ni, lepasni aku tak nak hidup aku ada kena mengena dengan kau Shati !"
"Kau fikir aku nak sangat ke kawan dengan kau !" Shati beredar pergi. 'Aku tahu kau suka Aniq, Shati. Wait for my revenge !'
aku cuba untuk mengangkat Wani untuk bangun
"Wani ! Kau ok tak ni?" bibirnya kelihatan sedikit pecah.
"Aku ok, jangan la risau" sambil tangannya menyeka darah di bibir
"No Wani ! Aku tahu kau tengah sakit, jom ikut aku pergi cuci luka tu !"
"Apahal kecoh-kecoh tadi Jasmin?" suara garau mengejutkan kami, aku tidak menghiraukan sebaliknya masih berusaha memujuk Wani. Rasa bersalah aku untuk Wani sangat tebal, sanggup gaduh dengan Shati sebab aku.
"Awak kalau datang sini nak back up Shati, awak boleh pergi. Saya malas nak gaduh, saya ada urusan dengan Wani jauh lebih penting dari awak"
"Sanggup eh cakap macam tu?" suara Aniq bergetar
"Don't bother me please" aku menarik lengan Wani beredar pergi.
"Wani, kau boleh tolong aku tak?" sekarang kami berada di bilik kesihatan bersama Ell.
"Tolong apa?"
"Tolong aku tengokkan Aniq kat kelas dia. Lepasni kita orang jarang jumpa, aku nak bagi dia fokus UPSR dan PSRA dia"
"Kau sanggup buat macam tu Jasmin?" Soal Ell
"Lagipun aku nak bagi dia ruang untuk lupakan aku"
BERSAMBUNG... KEEP VOTING GUYS !
YOU ARE READING
MY FAV SENIOR ✔
Fiksi RemajaJasmin Ariana seorang gadis yang mengenali cinta bersama jejaka yang bernama Aniq Putra. Pada mulanya semuanya indah tetapi pelbagai ujian yang dihadapi dalam perhubungan mereka. Hadirnya pelbagai orang yang membantu Jasmin dalam perhubungannya. Ada...