Part 18

48 13 0
                                    

Wani dan Ell memandangku tak percaya.

"Series la kau ni Jasmin?" Soal mereka serentak

"Takdelah korang ! Aku cuma takut kalau aku jumpa dia, aku yang tawar hati ingat benda lepas. Jadi atas sebab itu, aku nak Wani tengokkan dia kat kelas. Takut nanti aku biar dia kejap, dah menggatal dengan Shati lepas ni"

"Aku boleh je tolong kau Jasmin"

"Nanti aku upahlah kau Wani" sambil ketawaku meletus, celah mana duit nak datang Jasmin oii

"Nanti jadi rahsuah la Min" mataku bertentang dengan Wani sebelum ketawa kami meletus

"Apa? Betul kan rahsuah?" Kata Ell lagi, tawa kami tidak hilang lagi.

"Rahsuah moyang kau Ell ! Habistu ayah kau kerja dapat gaji, tu rahsuah la Ell !" Ell menggaru dahi, tawa aku bersama Wani meletus lagi.

"Sorry la, aku cakap je"

'Aku harap Wani jauh lebih baik daripada Shati. Diam-diam ada sebab kan kau kawan dengan aku, tak guna betul !'

"Aku balik kelas dulu eh korang" Wani keluar memakai kasut

"Thanks eh tolong, apa-apa update masa rehat" Wani mengangguk lalu beredar

WANI POV

Setapak kaki aku menjejaki kelas, suara Shati kuat menerpa gegendangku.

"Sedap kena tampar sampai bibir pecah? Best lagi kau ponteng kelas" turut serta Syazwina dan Dyrah ketawa bersama Shati

'Habislah macam ni kalau Shati gabung dengan dia orang. Mahu semua rahsia Aniq dengan Shati terbongkar'

"Aku rasa lepas kau tampar dia terus jadi bisu la Shati"

"Tengah fikir macam mana nak balas dendam la, sangka baik sikit" ketawa mereka meletus lagi, apa boleh buat? Cuma ketap gigi geram je.

"Sudah-sudah la tu mengata orang, sikit sangat ke dosa kau sampai nak tambah lagi" Haris cuba menyebelahiku. 

"Wani ! Sini kejap" Aniq memanggil  'Tanya pasal Jasmin la tu'

"Kenapa kau gaduh dengan Shati tadi? Apa korang tak puas hati sangat?"

"Kau kalau nak back up Shati sekarang ni baik aku duduk tempat aku, kau couple dengan siapa sekarang ni? Shati ke Jasmin?" nadaku dibiar tinggi 

"Soalan apa kau tanya ni Wani? Mestilah Jasmin"

"Kalau kau nak tahu Aniq, buat sementara waktu ni kau jangan jumpa Jasmin. Dia bagi kau ruang untuk fokus belajar"

"No ! Cakap dengan dia aku tak setuju"

"Boleh tak kau bagi dia ruang selesaikan masalah dia satu persatu? Jangan paksa dia hadap semua masalah dalam satu masa, kau tahu kan haritu kau hampir kantoi pasal kisah silam kau? Jangan risau, aku masih pegang janji tu untuk kau. Jangan hancurkan kepercayaan dia dekat kau lepasni" Aniq mengangguk faham.

'Aku harap dia orang akan berbaik lepasni'

"Jangan ingat selamanya korang akan bahagia, ingat ! Aku takkan lihat korang semua senang la !"

"Do look that I care ?" aku menghempas meja

Jelas bibir Shati mempamerkan senyuman sinis, malas melayan aku melabuhkan punggung di tempat dudukku.

"Teruknya bibir kau Wani" Lisa cuba memegang namun aku menghalang.

"No, I'm ok" keluhan terbit di bibirnya

"Kau ok tak ni Wani? Teruk sangat ni kau gaduh dengan Shati"

"Lisa, aku takutlah" Lisa cuba menenangkanku

"Aku takut Shati buat benda bukan-bukan dekat Jasmin, paling teruk dia dan Aniq akan putus. Aku tak sanggup lagi nak tengok Shati tersenyum menang tapi Jasmin? Sedih dan merana.."

"Mana terdaya nanti aku cuba tolong dan halang dia orang. Aku tahu Shati, Syazwina dan Dyrah tengah plan something. Takut jugak aku"

"Zu? Tak join sekali ke plan gila ni?"

"Maybe yes or no, kau kan kawan baik dia. Maybe dia tak sanggup nak tikam belakang"

END WANI POV

VOTE, THANKS

MY FAV SENIOR ✔Where stories live. Discover now