Pada waktu pagi, seperti biasa rutin harian askar-askar puak naga bersarapan sebelum memulakan latihan mereka. Zest selaku ketua mereka turut serta makan sekali bersama mereka.
"Jadi petang ni kita kena pergi sana lagi ke dekat kawasan puak rama-rama tu??.." kata salah seorang askar puak naga bersuara.
'"Tak..Hari ni kita buat latihan macam biasa je..dekat kawasan kita.." balas Zest.
"Oh..ok..." balas salah seorang askar yang bertanya tadi..
"Cakap pasal puak rama-rama ni...Zest? Macam mana kau boleh ada dekat tempat masa anak ketua puak rama-rama tu jatuh? Setahu aku,tempat tu memang tak ada orang jejakkan kaki di situ sebab ianya kawasan larangan Lagenda tu kau tau kan? atau kau suka anak ketua puak rama-rama tu eeh??.." kata salah seorang dari mereka juga mula meleret sengih.
"Grrr...Kau gila ke apa! Kenapa pula aku nak suka perempuan tu pulak! Lagipun kita semua tahu itu salah dalam undang-undang kita! Aku ketua pasukan ni tak akan sesekali mencalarkan nama baik puak naga! Lagi pun kita semua tahu tentang Lagenda tu! Kenapa pula aku nak langar!" jawab Zest dengan nada yang menahan marah sambil tertunduk dengan gigi tajamnya diketap.
Zest hampir mengubah formnya ke arah naga yang sebenar lalu dia menyedari perubahan kakinya di bawah sikit demi sedikit dia cuba mengawalnya. Lalu dia berubah ke arah form normal semula.
"Err..Zest..aa...re..relaks la Zest..Emm..aku tanya je.." balasnya ketakutan melihat ketuanya yang mula naik angin.
Lalu Zest kemudiannya bangun.
"Sudah!! Aku ada benda nak settle dengan ketua puak naga. Petang ni mungkin aku akan berangkat bersama ayahanda aku ke istana puak rama-rama. Ada beberapa urusan yang nak dibincangkan.Jadi aku kena ke sana. Kher! Tolong perhatikan mereka.Pastikan mereka berada dalam kawalan! Ok guys.Aku gerak dulu..." kata Zest lagi lalu beredar meninggalkan askar-askar puaknya.
YOU ARE READING
NAGARAMA
FantasyBila NAGA dan RAMA menjadi satu. Maka jadilah.. START: 1/10/2019 END: 13/5/2020 (In editting.......)