Di waktu pagi yang hening....Terdengar bunyi suara angkatan tentera sudah kedengaran melakukan latihan-latihan bagi mereka yang masih lagi baru...Seperti biasa untuk latihan permulaan bagi mereka yang masih baru..Kawad kaki adalah asas untuk memulakan latihan mereka yang seterusnya...
"BEERRHHEENNTTTTIII!!!!..."
"SKUAADD AKAN BERGERAK KE HADAPAN...KE KIRRII PUSINGGG!!!.."
Bunyi hentakan kaki dibunyikan serentak....
"Selamat Sejahtera semua!!!.. Hari ini adalah hari pertama kamu semua menjadi salah seorang dari kami!! Jadi untuk permulaan ini..saya nak pesan...saya tak nak apa-apa berlaku sebarang masalah untuk for this day and the next day...Saya nak kamu semua buat betul-betul..Bersungguh-sungguh!!...Tunjukkan yang kamu ni ada semangat untuk menjadi seorang tentera...Jadi saya nak kamu semua ikut apa yang akan kami semua ajarkan pada kamu semua...Fahammm!!!..." laung Rel kepada ratusan ahli tentera baru itu sambil berjalan melihat wajah mereka satu persatu di barisan hadapan...
"FAHAM TUAANN!!.."
"Bagus!! memandangkan kamu masih tiada pengalaman menggunakan kuasa kamu...Saya nak kamu semua berhati-hati menggunakannya...Mungkin..Ianya agak sukar sebab kamu masih baru..Tapi...Ingat orang sekeliling....Takut serangan yang kamu berikan akan terkena pada kawan-kawan kamu yang lain...FAHAMM!..." jelas Rel lagi selaku ketua seluruh ahli kemasukan tentera baru itu..
Ahli kumpulan yang lain diketuai oleh tentera ahli pasukan Rel yang kini setiap ahli pasukan Rel menjadi ketua di setiap kumpulan dan kumpulan yang seterrusnya...
Undang-undang yang diperketatkan oleh puak rama-rama pula...Penduduk mereka tidak dibenarkan sama sekali menggunakan kuasa mereka..Mereka hanya boleh terbang sahaja..Sekiranya mereka ingkar..Mereka boleh dihukum akan tetapi puak rama-rama mematuhi undang-undang tersebut..Kuasa mereka hanya boleh digunakan apabila mereka menjadi ahli tentera sahaja...Jadi anak-anak yang masih kecil..Ibubapa mereka perlu mendidik anak-anak mereka supaya tidak menggunakan kuasa bagi mengelakkan kecederaan berlaku..
**************
Seusai pembicaraan...Ahli-ahli pasukan yang lain berlatih menggunakan kuasa-kuasa mereka melihat tunjuk ajar dari ketua pasukan masing-masing..Untuk permulaan....mereka akan memahirkan seni pertahanan diri dari segi latihan perlawanan duo serta gerakan penerbangan yang terlatih ..
Setelah itu..bermulalah teknik-teknik penggunaan kuasa-kuasa mereka...Di tahap yang pertama mereka akan belajar cara menggunakan "Flower Shield" iaitu dengan menyelubungi diri mereka dengan sayap mereka...Dengan "Flower Shield" mereka boleh menghalang serangan musuh terkena pada tubuh mereka...
Tahap yang kedua mereka akan mempelajari "Ultra Sound Meg" iaitu gelombang bunyi dengan mulut mereka dalam posisi O untuk membuatnya.. Fungsinya adalah untuk menyampaikan mesej dari jauh untuk memberitahu kedudukan mereka dengan menghalakan gelombang bunyi ke atas dan juga ianya boleh dikategorikan sebagai serangan yang menyakitkan telinga apabila dibunyikan berhadapan dengan musuh walupun dengan jarak yang jauh....Akan tetapi mereka seharusnya pandai mengawal besar kecil gelombang bunyi tersebut bergantung pada sebesar mana posisi mulut mereka..Kerana ia boleh megalami kecederaan telinga yang serius jika terkena...
Tahap yang ketiga pula...mereka akan mempelajari satu serangan cecair khas bagi puak rama-rama yang keluar dari mulut mereka yang digelar "Honey Toxic"... "Honey Toxic" merupakan serangan yang agak menyakitkan jika terkena..Ianya boleh menyebabkan luka yang dalam pada seseorang dan juga mampu menembusi pada badan musuh seperti istilah panahan maut..
Dan tahap yang terakhir adalah "Hole Wing Bom"....Ianya merupakan serangan di bahagian permukaan sayap yang merupakan corak tompok yang terbesar di antara 4 belah sayap tersebut..Setiap tompok tersebut memberikan satu serangan berupa bebola cahaya yang keluar dan kemdiannya meletup seperti satu serangan meriam akan tetapi pada tahap ini.. Tidak semua dari ahli puak rama-rama memiliki kuasa ini..Hanya yang tertentu...Setelah menguasai kesemua tahap..
YOU ARE READING
NAGARAMA
FantasyBila NAGA dan RAMA menjadi satu. Maka jadilah.. START: 1/10/2019 END: 13/5/2020 (In editting.......)