3 JUNI 2019 - MÅNDAG
Förhördagen.Jag satt i bilen och väntade på att Gustav skulle komma ut och sätta sig. Idag var dagen jag skulle berätta sanningen för poliserna och visa filmen. Vi skulle svänga förbi och hämta Ida också innan vi åkte. Idag hade vi studiedag så alla var lediga från skolan. Imorgon skulle Dante till skolan, och för första gången se Samuel och gänget. Jag vet inte vilka som vet vad som hände och inte.
Dante visste om att jag idag skulle på förhör och jag sa till honom att jag skulle visa honom filmen. Han lovade mig att följa med, men han har inte ringt eller skrivit något.
" Är du redo? " Frågade Gustav när han kommit ut till bilen.
" Antar det. " Mumlade jag och skickade iväg ett sms till Ida.
Jag, kl 13:15
Vi åker nuIda Jolin, kl 13:15
Härligt, du får komma in en snabbisJag svarade inte på sms:et utan släckte mobilen och la den i min jacka.
" Det är ju fan sommarlov snart. " Sa Gustav och jag tittade chockat på datumet.
" Ja fan, du har rätt. Fan vad sjukt, det har gått riktigt snabbt ändå. " Svarade jag tillbaka.
" Det är liksom den tredje, du går ju ut tvåan den femtonde. Hur kommer det kännas att inte längre gå med killarna då? " Frågade han.
" Skit hemskt, skolan har ju blivit så mycket roligare med dom runt om. Jag har ju Ida kvar ju, och Alv- "
" Jag vill inte höra mer. " Avbröt Gustav mig för han visste jag skulle nämna Alvin.
Jag tystnade och tittade istället ut genom fönsterrutan. När vi parkerade utanför Idas hus slet jag upp bilbältet och flög ut från bilen. Jag sprang mot dörren och knackade lätt på.
" Noel öppna dörren, det är Ebba säkert. " Hörde jag Ida ropa genom dörren.
Aj då.
Mycket riktigt öppnade Noel dörren och tittade knappt på mig. Han hade ingen tröja på sig men att titta på hans rutor var inget som flög i mitt huvud. Det var som att titta på Gustavs, helt fel.
" Hej. " Sa jag nervöst.
" Hej. " Mumlade Noel efter ett tag och tittade sedan bakom sig för att säkert titta ifall Ida kunde komma och rädda situationen.
Jag och Noel stod helt tysta och jag tittade ledsamt på honom men han slängde knappt en blick på mig.
" Hejhej. " Sa Ida glatt och kom fram bakom Noel.
Hon kysste honom på axeln och log svagt mot mig.
" Vad är det med er då? " Frågade hon och flackade fundersamt blicken mellan mig och Noel.
" Va? Inget. " Ljög jag och lät så övertygande jag kunde.
" Ahopp, ni ser så stel ut. Jaja, hur känns det? " Fortsatte hon och tog på sig sina skor.
" Nervöst. " Svarade jag kort och tittade ner på Ida som knöt klart sin andra sko.
" Så, klar. " Sa hon och ställde sig upp, tog sin mobil och gav Noel en snabb kyss. " Ska vi gå då? " Frågade hon och tittade på mig.
Jag nickade till svars och Ida gick ut genom dörren vilket gjorde att det bara blev jag och Noel kvar.
" Jag önskade att du hade följt med. " Sa jag meningsfullt innan jag stängde dörren.
YOU ARE READING
Förälskad i dig // Dante Lindhe
FanfictionHatet mellan dom var så oerhört stark efter allt Dante gjort mot Ebba, ändå så dras hon bara allt mer och mer till honom. Dom båda förtränger sanningen om deras attraktion till varandra utan säger att det bara är hat, trots att dom båda vet att så ä...