Mia termenung jauh. Ariesya dan Misya sudah risau akan Mia dengan sikapnya tiba-tiba berubah. Ariesya menepuk bahu Mia. Mia terus memusing kepalanya.
"Ye?"
"Kau okay ke tak? Janganlah fikir sangat dengan jantan tulah. Kau ni. Kau ingat tak janji kau tu. Kita ni ketua mafia jangan jadi bodoh kerana lelaki boleh tak?" Kata Ariesya dengan nada sedikit kasar. Yalah. Taknak Mia jadi macam dulu
"Betul tu." Sokong Misya
Mia hanya mengangguk perlahan-lahan. Mukanya kembali senyum.
Mia mengambil iPhone 11 nya didalam beg."Kaya betul kau ye. Phone baru" tegur Misya.
Mia tersengih "hahaha. Taklah. Biasa je" Mia menjeling meja di sebelahnya.Mia sering memerhati sekelilingnya. Takut terjumpa musuh.
Terdapat tiga lelaki yang dingin. Mia perasan seorang lelaki daripadanya perasan yang Mia sering memerhati mereka. Lelaki itu sangat dikenali. Tapi malas nak ambil tahu.
"Aku nak anak buah kita tangkap Yann and friends. Aku nak seksa diorang dulu. Diorang sudah jatuhkan maruah aku" kata Ariesya dengan tegas. Sekali keluar perkataan dari mulut Ariesya. Tiada chance lagi untuk bahagia!
Mia dan Misya terus mengangguk laju. Seorang lelaki disebelah meja menuju ke arah Ariesya. Lelaki itu memegang tangan Ariesya.
"What happened with your hand?" Tanya lelaki itu yang sangat dikenali ialah suaminya. Airell.
Tangan Ariesya ada sedikit lebam dan lengannya juga. Ariesya terkejut apabila Airell memegang tangannya secara tiba-tiba. Penampilan Airell lain daripada yang lain. Berkemaja menampakkan lagi segaknya.
"Hmm" jawab Ariesya.
"Camni, Seorang perempuan ni sengaja langgar Ariesya lepastu dia sengaja tolak Ariesya sampai terjatuh. Sebab tulah tangan bini kau ni cedera. Nama perempuan tu Yann" Mia menjelaskan kepada Airell. Airell mengangguk faham.
"Oh. Nanti pulang awal. Kalau ada sesiapa cederakan kau beritahu aku ye" Airell melepaskan tangan Ariesya. Airell kembali duduk di tempat asalnya.
▊▊
Mia's pov
Aku sedang mencari bungkus Maggi untuk Aku mengambil maggi perisa Asam laksa. Salah satu kesukaan aku juga ni. Aku letakkan bungkus Maggi itu didalam bakul.
Ariesya dan Misya? Diorang sudah balik. Sebab ada hal peribadi.Tinggallah aku seorang saja.
Huhuhu.Seorang yang sedang memanggil nama aku. Tapi aku malas nak tahu. Suara itu semakin kudengari. Aku memusing badanku kebelakang.
"Damia"
Suara yang sangat aku kenali. Rupa-rupanya Haikal dan kawannya. Haikal tersenyum nakal. Ni aku tak suka.
"Eh. Tak sangka jumpa kat sini ye" kata aku yang terlintas dalam fikiran aku.
"Nilah nama Jodoh. Takkan kemana. Mana kawan kau?" Tanya Haikal.
"Balik sudah." Jawab aku. Muka bertiga ni sangat seram! Macam muka ketua mafia je. Kalau jadi ketua mafia sesuai ni. Confirm!
Arman memerhati aku bawah sampai atas. Ni buat aku tidak selesa. Mata gatal.
"Kalau tak ada apa-apa lagi saya nak pergi dulu ye bye" sedaya upaya aku nak lari diri daripada diorang.
"Berhenti" arah Airell
"Kenapa?"
"Aku nak kau berhati-hati sikit pulang nanti. Oky kau boleh blah" halau Airell.
Aku mengangguk saja. Aku terpandang Haikal. Haikal mengukirkan senyuman kat aku. Jantung aku berdegup kencang. Kenapa ni? Tiber je?
Setelah aku membayar tiket kereta. Aku perasan yang seseorang mengikut aku dari belakang. Sudahlah basement car ni sunyi dan gelap pulak tu. Meremang bulu roma.
"Damia! Jumpa lagi kita ni" sapa pemuda itu.
Mia terkejut! Rupa-rupanya Haikal. Ada lagi jantan ni. Ish!
"Oh Haikal" jawab aku acuh tak acuh. aku mempercepatkan langkah dan akhirnya sampai juga. Aku terus mengambil kunci didalam beg. Aku buka pintu dan start enjin. Tapi malangnya enjin kereta aku problem pulak time ni. Aduh.
Haikal menghampiri aku. Haikal tersenyum sinis.
"Nampaknya kau tumpang aku jelah. Aku takkan buat apa-apa kat kau ye. Janji" Tangan kanannya angkat. Untuk memastikan dia seorang yang dapat dipercayai.
"Err. Takpalah. Lagipun aku boleh call Misya ke Ariesya ke" Kata Aku. Aku tak suka menyusahkan orang lain.
"Hari pun dah malam. Kau anak dara. Nanti kang ada orang culik ke pastu rogol kau ke bunuh ke. Mana kita tahu tak" Ujar Haikal.
Excuse me! Aku ni tak pernah diculik tapi aku culik dan bunuh orang dahlah. Rogol? Memang taklah.
"Hmm kalau macam tu. Saya tumpang awak jelah" Lagi pun malam. Takut juga aku ni hehehe.
Haikal mengukirkan senyuman yang sangat manis. Yes dapat juga dia mengajak DAMIA ADELIA yang keras kepala tu. Pergh.
Oky! Well done! Nanti kalau saya ada masa nanti saya akan update ye.
Ringan²lah tekan simbol bintang tu ye dan jangan lupa comment sekali. Enjoy!
YOU ARE READING
Mr Mafia & Mrs Mafia ✔
RomanceTengku Airell Zafran Dia seorang yang mempengaruhi, kaya , bekerja sebagai CEO yang terkenal,licik tetapi bijak,mempunyai wajah yang tampan yang boleh tergoda kalau gadis tengok wajahnya, sangat kejam apabila musuh ditangannya dan dia mempunyai kerj...