"Ari!!! Dah siap ke belum? Cepat sikit, kita dah lambat ni! " jerit Safiyya dari luar bilik Daleeya.
" Kejap. Tinggal nak pakai subang je ni." Laung Daleeya kembali. Setelah selesai memakai subang, dia mengambil beg tangannya lalu keluar daripada bilik.
" Lamanya... Nasib baik kau pakai lawa-lawa. " ujar Safiyya sambil memerhatikan Daleeya atas bawah. Cantik!
" Of course. First impression ni penting tau. Tak kan lah aku nak pakai selekeh. Kita nak jumpa owner of E&G Collection kot. Argh... I'm so excited! "
" Betul. So, kejap lagi kalau dah sampai, kau jangan nak buat perangai membentak kau tu. Kita ikut je apa yang diorang nak. Jangan sampai kita terlepas peluang keemasan ni pulak. " risau dia dengan Arina ni. Kadang-kadang, aci redah je buat perangai manja dia tu.
" Baik, bos. Aku tak buat lah perangai aku yang satu tu. Aku cuma buat depan kau, mama, papa and Mua'az je. Hehe. " kata Daleeya sambil tersenyum kambing. Hurm... Senyum kambing pun cantik dia ni!!
🌸🌸
" Mana diorang ni, Fiyya? Kau sure ke diorang nak jumpa waktu lunch and dekat restoran ni? Aku dah la lapar ni. " Daleeya mengembungkan mulutnya.
" Kau sabar la jap. Secretary Datin Sri memang cakap jumpa dekat sini okay. Lapar je kau tahu. " marah Safiyya perlahan.
" Yelah... Aku tak sempat breakfast kot tadi. Coffee pun tak sempat ambil tau. Kau macam lah tak kenal aku, sehari kalau tak minum coffee, boleh mati tau tak? " seorang Daleeya memang sangat sukakan coffee. Semua jenis coffee yang ada kafein tu semua dia suka. Latte, mocha, cappuccino.
" Elleh... Hiperbola je kau ni. Kau sabar jap. Nanti diorang sampai, kau makan lah puas-puas. "
Daleeya mengeluh perlahan. Mana ni... Lambatnya.
" Cik Arina and Cik Safiyya, right?" tegur seorang perempuan bertudung.
" Ya. Cik ni daripada E&G Collection ke? "
" A'ah saya lah tu. Maaf sebab Agak lambat. Ada orang nak jumpa Datin Sri Munira tadi. Sorry again." pinta perempuan itu lagi.
" Ahh... It's okay. Lagipun kitorang baru je sampai. " Safiyya berbasa-basi dengan perempuan itu.
" Okay, nama saya Khalida Najiha. Boleh panggil Khalida. Saya pembantu Datin Sri Munira. Kita order makanan dulu lah. Kejap lagi Datin sampai lah tu. " kata Khalida.
Mendengar kata-kata Khalida, Daleeya terus mengukirkan senyuman. Finally!!
Daleeya membuka perlahan menu yang disediakan oleh restoran itu. Tidak dihiraukan Safiyya yang sedang menjelingnya itu.
"Urm... Please give me 1 spaghetti oglio olio with butter prawn on top and ice latte. " ujarnya kepada pelayan tersebut.
Dia mengangkat kepala lalu melihat Safiyya dan Khalida yang tercengang melihatnya itu. Safiyya sudah menepuk perlahan dahinya sendiri.
" What? Kau tak nak order, Fiyya? Urm... Khalida right? "
" Ye-yeah. I'm just speechless. Selalunya, model yang lain kalau nak makan, mesti order salad. But you... " Khalida berjeda sebentar.
" Nah... Dia memang macam tu Khalida. Berat badan dia susah nak naik, that's why dia tak perlu susah-susah control pemakanan dia. " Safiyya menjegilkan matanya kepada Daleeya.
YOU ARE READING
Pemilik Hati Mr. Handsome✔
RomanceSecond romance by rosebiru12 Beautiful Cover by @ rosebiru12 Populariti?! Nahh, dia dah tak perlukannya lagi. Yang seorang Daleeya Arina perlu ialah, seorang lelaki yang mempunyai ciri-ciri idamannya. Tunang or suami orang? She doesn't care anymore...