"Perlu ke kau nak buat semua ni Amni?" Sarah yang sedang memotong rambut Amni bertanya untuk kali yang ketiga.
Amni yang fade up terus berdiri mengadap Sarah. Bahu Sarah dipegang kuat.
"Kau jangan risau. Aku kena langsaikan dendam aku dekat dia. Kalau tidak, hidup aku tak tenang. Dia harus rasa apa yang aku rasa." mata Amni tajam menikam mata Sarah.
Sarah mengeluh. Kepalanya diangguk perlahan. "Hurm... ye lah. Suka hati kau lah Amni. Yang penting kau pandai jaga diri dekat sana."
Amni yang mendengar terus tersenyum. "Dah, sambung kerja kau. Pastikan rambut aku pendek macam lelaki." Amni terus mengambil tempatnya semula.
Highschool Prince ~
Amni berjalan perlahan ke arah gate dengan mengheret beg bagasi.
Amni mengenakan pakaian tshirt berwarna purple dan juga seluar pendek jeans . Rambutnya yang serabai itu dibetulkan sedikit.
Penampilannya haruslah menampakkan diri dia seorang lelaki. Wajah Amni pun tidak tercalit sebarang make up, dia sudah nekad dan takkan berpatah balik sehingga tujuannya selesai.
Amni terdengar derapan kaki yang semakin laju ke arahnya. Amni menoleh dan menantikan derapan kaki itu muncul.
Dari segi bunyi, mesti ramai yang sedang berlari ke arah sekolah ni. Akhirnya, muncul juga gerangan yang berlari tu.
Mulut Amni ternganga. Apa? Banjiran budak perempuan yang masih berpakaian sekolah sedang berlari ke arahnya.
Takkan lah aku yang baru jejakkan kaki kat sekolah ni terus famous.
Sekumpulan budak perempuan terus merempuh badan Amni. Mereka semua berkumpul di hadapan sekolah itu.
Bahu Amni digosok perlahan. "Sakit lah woi. Ape ni main rempuh-rempuh."
Jeritan Amni tak de siapa yang peduli. Mereka semua menjerit tak tentu pasal. Ada celebrity ke dalam sekolah ni, sampai diorang terkinja-kinja macam beruk.
Beg bagasi di capai semula dan terus berjalan ke arah gate sekolah itu kembali.
"Tumpang lalu." Amni yang berusaha untuk melepaskan diri daripada banjiran budak perempuan itu memang agak sukar.
"Arghhhhhh, Daniel!" jerit sorang budak perempuan dan jarinya menunjuk ke arah kereta BMW yang baru saja muncul.
Amni menoleh. Laa... budak perempuan tu berkumpul kat sini semata-mata nak tengok budak lelaki je? Gatal sungguh.
Amni menggeleng kepala dan terus menjalankan niatnya untuk mendaftarkan diri masuk ke Highschool Prince.
"Woi, budak yang pakai baju purple tu. Berhenti." suara garau menerpa di belakang aku.
Dengan serta merta Amni berhenti. Dia menoleh ke belakang.
"Yes?" Kening Amni bercantum.
Seorang lelaki yang berpakaian kemeja berwarna biru beserta dengan tali leher hitam sedang memegang rotan buluh di tangannya.
Amni menganggak lelaki tu cikgu disiplin. Tengok dari segi penampilan pun dah tahu.
"Kau siapa? Nak cuba curi masuk sekolah ni lagi ke?" Dia mencekak pinggang.
"Eh tak lah. Saya pelajar baru dekat sekolah ni."
Dahi lelaki itu berkerut. "Pelajar baru? Boleh percaya ke ni?" Tangannya memegang dagu.
Haishh... tak percaya ape lagi lah. Amni terus mencapai dokumen permindahan sekolah dari beg sandang dan di serahkan kepada lelaki di hadapannya.
Lelaki itu capai dokumen tersebut dan matanya meneliti setiap dokumen yang di berikan.
YOU ARE READING
Dendam Highschool Prince | ✓
Teen Fiction×BOOK 1× [ C O M P L E T E D ] Nor Amni Shah seorang budak perempuan yang berani mati menyamar jadi lelaki semata mata ingin masuk ke Highschool Prince. Ya, sekolah yang penuh dengan makhluk yang bergelar lelaki. Tujuannya adalah satu. Untuk memast...