"Alamak aku dah nak terkencing." Amni berlari anak ke toilet.
"Arghhhhhhhhhhhhhhhhh!" Amni menutup mata setelah dia ternampak beberapa pelajar kencing menggunakan mangkuk berdiri.
Semua orang dalam toilet itu memandang Amni dengan pandangan pelik. Dia tak biasa dengan semua ni lagi.
Amni membuka mata perlahan-lahan tanpa menghiraukan sepasang mata yang sedang merenungnya tajam.
Pap! Pap! Pap! Tepuk Amni pada pintu toilet yang masih berkunci.
"Ada orang ke dalam ni? Boleh cepat sikit tak?" tepuk Amni lagi sekali. Amni yang tidak tahan nak kencing mula menari-nari di depan pintu toilet.
Kesemua toilet sedang digunakan. Aku dah lah tak tahan nak kencing ni. Tiba-tiba satu pintu toilet dibuka. Amni segera meluru dalam toilet dan melepaskan hajat yang telah lama dia simpan.
"Arghh... lega." Amni membuka pintu.
Bukk! Badan Amni terdorong ke pintu toilet dengan kuat.
"Woi, kau apehal?!" marah Amni. Mata tajam menikam pada lelaki di hadapannya.
Semua berkumpul melihat aksi antara Amni dan lelaki itu. Tak de sorang pun yang nak tolong.
Lelaki itu ketawa sinis. "Aku dengar cerita, kau ni ada taekwondo. Aku nak tengok lah betapa hebatnya taekwondo kau ni."
Amni menepis tangan lelaki itu. "Apa yang kau tak puas hati dengan aku ni ha bangang." kata Amni kasar.
Lelaki itu membuntangkan matanya. Tangan digenggam jadi penumbuk. Aku tak sabar nak tumbuk budak ni.
"Sebab kau budak baru. Dan tak masal kau tiba-tiba je jadi famous dekat sini. Kau tahu tak yang kau tak layak jadi famous dekat sekolah aku!" tengking lelaki itu. Matanya masih tajam menikam mata Amni.
"Ahahahha! Ahahhaah!" Amni ketawa sinis. Tangannya disilangkan.
"So, kau jealous? Mesti lah kau jealouskan sebab tak de sape nak pandang kau. Kau tu serupa halimunan dekat sini. Kah!" balas Amni.
"Kau memang nak kena!" lelaki itu mencampakkan Amni ke lantai.
"Wouhhh." respon pelajar yang masih ada dalam toilet.
"Arghhh!" Amni mengerang sakit. Dia memegang perutnya. Amni segera berdiri. Aku tak perlu kalah dengan lelaki busuk depan aku ni. Amni melibas-libas bajunya yang kotor. Bawah bibir digigit tahan geram.
Lelaki itu tersenyum puas. Tangannya memanggil Amni untuk membuat serangan.
"Ceh." Amni berdecit.
"Kau jangan menyesal iblis!" Amni menjerit sebelum dia menyepak abdomen lelaki itu.
Lelaki itu jatuh tergelumpuk atas lantai. Sempat dikerling nametag di bajunya. "Kamil." sebut Amni perlahan.
Semua pelajar berundur ke belakang. "Bangun Kamil!" jerit seorang pelajar. Mungkin kawan busuk budak ni agaknya.
"Hai lah Kamil. Baru kena sepak sikit takkan lah dah tak boleh bangun. Lemah!" mimik Amni untuk menyakitkan hati Kamil.
"Mana semua orang?" Sufian memandang sekeliling. Kantin tak de. Dewan tak de. Padang pun tak de. Mana pergi semua orang ni?
Ternampak dua orang pelajar sedang berlari cemas. Sufian segera memanggil. "Wey, korang pehal lari ni?"
"Am. Am gaduh dekat toilet dengan Kamil!" jawab Hazman tercungap-cungap.
YOU ARE READING
Dendam Highschool Prince | C
Fiksi Remaja×BOOK 1× [ C O M P L E T E D ] Nor Amni Shah seorang budak perempuan yang berani mati menyamar jadi lelaki semata mata ingin masuk ke Highschool Prince. Ya, sekolah yang penuh dengan makhluk yang bergelar lelaki. Tujuannya adalah satu. Untuk memast...