× 11 ×

2.2K 158 1
                                    

"Bye mak, ayah, abang! Nanti kita jumpa lagi tau!!" kata Amni sambil melambai ke arah kereta Daus yang diturunkan sedikit cermin untuk melihat adiknya.

"Belajar baik baik. Bye!" Daus terus tinggalkan rumah Sarah.

Dengan tiba tiba, Sarah keluar sambil membawa beg Amni.

"Eh eh, kau kenapa ambil beg aku nih?" tanya Amni pelik.

Sarah meletakkan beg Amni di atas lantai. Kemudian dia memandang Amni.

"Hari ni, aku hantar kau pergi sekolah." Sarah mengukirkan senyuman penuh makna.

Amni memandang Sarah pelik. Tidak pernah Sarah serajin ini untuk hantar aku balik.

"Ouh, okay. Asalkan aku dapat balik sekolah. Da banyak aku tertinggal ilmu nih."

"Eleh, ke kau rindukan someone?" Sarah mencekak pinggang.

"Jangan nak mengarut! Dah jom la gerak." Amni pergi ke arah motor Sarah dan mengambil tempat di pembonceng.

Ingin saja dia bawa motor Sarah itu sendiri tetapi difikirkan dia tiada lesen jadi dia akur untuk Sarah bawa motor.

20 minit kemudian~

Amni turun daripada motor. Beg di capai di bakul motor Sarah. Kemudian dia membuka helmet dan diberikan kepada Sarah.

"Thanks hantar aku. Bye"

Sarah mengukirkan senyuman yang penuh dengan makna. Amni memandang Sarah dengan pelik.

"Kenapa kau tak gerak lagi nih? Blah la!"

Sarah membuka helmet lalu di letakkan dalam bakul. Dia turun daripada motor dan berdiri di sebelah Amni.

Amni pelik dengan perangai kawannya itu. Dia memandang ke sebelah.

"Kau kenapa?"

Sarah mendekatkan mulut ke telinga Amni. Lalu dia membisikkan sesuatu.

"Dekat belakang kita tuh siapa? Daniel hafizi ke? Handsome!!" Sungguh teruja Sarah apabila ternampak Daniel yang sedang berdiri memandang Amni dari jauh.

Kepala Amni terus memusing 90 darjah ke belakang. Dia membesarkan matanya. Apabila mata bertembung dengan Daniel, Daniel dengan perlahan melangkah ke arahnya.

Amni membuat isyarat mata 'jangan datang sini!' tapi Daniel tidak peduli dengan amaran Amni.

Amni berdecit. Tak paham bahasa betul lah! Amni membuat muka menyampah.

"Wey, dia datang sini lah!"

Amni memukul lengan Sarah. "Kau jangan nak over sangat boleh tak!" bentak Amni.

Sarah mencebik sambil mengusap lembut lengannya.

"Eh Am! Aku ingatkan kau da tak nak timba ilmu lagi dekat sini." kata Daniel.

Panas telinga Amni dengar perlian Daniel. Dia hanya mendiamkan diri saja.

"Hai! Saya Sarah. Kawan Amni. Eh kawan Am!"

Sarah menggerakkan bibir 'sorry' sebab terlepas cakap dia panggil Amni. Amni hanya menggeleng kepala saja.

"Hai, saya Daniel Hafizi. Nice to meet you." kata Daniel lembut.

'Huh, boleh pula cakap lembut. Dengan aku cakap kasar. Ade yang hilang muka kang!' kata hati Amni.

"Ha betullah awak Daniel Hafizi! Nih la pakwe Amni eh?!" kata Sarah teruja. Suara yang agak kuat itu membuatkan Amni terkejut beruk. Dia memandang Sarah dengan mata yang terbeliak.

Dendam Highschool Prince | CWhere stories live. Discover now