În ziua în care am ieșit din fabrică, aranjată frumos, cu mânerul din lemn de nuc lustruit și învelită într-o husă detașabilă din piele, îmi imaginasem că voi fi mereu umbrela aceluiași om pentru tot restul existenței mele. Au trecut zile, luni, anotimpuri, până când, într-o bună zi, un bărbat și-a făcut apariția în buticul în care mă aflam, iar viața mea de umbrelă solitară s-a schimbat pentru totdeauna.
— Caut un cadou potrivit pentru o petrecere de logodnă.
— Căutați ceva în mod special? întrebă tânăra vânzătoare, o domnișoară blondă, plinuță și rumenă în obraji.
Tânărul părea confuz, nu avea nici cea mai mică idee despre ce ar fi trebuit să cumpere. Își scoase o batistă din buzunarul interior al sacoului alb și își șterse fruntea. În ochii lui verzi se puteau citi cu ușurință suferința și durerea profundă, lucru care m-a făcut extrem de curioasă. Aveam să aflu în scurt timp că Pierre – acesta era numele lui - plânsese în acea dimineață, imediat după ce primise vestea că Giselle, fata pe care o iubea în secret de ani de zile, se logodise.
— Poate... ceva pentru o viitoare mireasă? rosti din nou Pierre cu un glas parcă sleit de putere.
— O broșă de argint? Sau o eșarfă de mătase...
El aprobă tacit, apoi atinse cu vârful degetelor broșa din argint în formă de libelulă, cu aripi sidefii din scoică abalone.
Vânzătoarea îi împachetă cutiuța de lemn, îmbrăcată în catifea albastră, iar bărbatul achită și ieși grăbit din micuțul butic parizian.
Mă întristasem... Încă o zi în care urma să zac agățată de un suport de lemn. Încă o zi în care nu puteam vedea lumea, străzile orașului, casele, pomii și florile. Nu după mult timp, fulgerele și tunetele au brăzdat cerul şi Pierre s-a întors în butic după mine.
Am devenit, astfel, tovarășa sa de călătorie.
CITEȘTI
Confesiunile umbrelei călătoare
Short StoryCum ar fi să aflăm o poveste relatată de o umbrelă? Nu, nu este o glumă! Dacă sunteţi curioşi să vedeţi lumea şi oamenii prin „simţurile" unei umbrele, atunci vă invităm la o lectură amuzantă, antrenantă şi inedită. Noi - @RoxCatC, @Marlendee, @Bog...