6. BÖLÜM: İki Deli

3.8K 270 81
                                    

"Hey dostum!" Diye bağırdım Yaren'in arkasından. Dostum? Bu nasıl sesleniş Batu? Yaren bana döndüğünde sırıttım. "Dostum?" Diye sordu. Yanına gittiğimde, "boş ver anlamassın." Dedim. "Çok şaşırıyorum sen nasıl bu zamana kadar geldin?" Diye sordu. Bu da sorumu canım? "Yakışıklılığımdan bahsediyorsun geliba." Dedim ukalaca. Sırıttı. "Beyninden bahsediyorum." Deyip güldü. Tabii benimde morelim sıfır. Kız beni kapak etti bildiğin. "Hahaha, çok komik." Dedim. "Zoruna gitti galiba." Dedi. "Yoo, ne zoruma gidecek canım." Dedim. "Tabii tabii." Dedi inanmayarak. Kolumu Yaren'in omzuna attım. Haram değil canım bu da. "Ne yapıyorsun?" Bu kızda da salaklık var biraz. "Hiç canım, sen?" Dedim sırıtarak. "Canım?" Diye sordu. "Allahım sen sabır ver, ağzımdan kaçtı. Boşver." Diye geçiştirdim. Kolumu tutup indirdi. "O kulu bir daha omzuma atarsan.." küfredeceğini bildim için işaret parmağımı dudağına bastırdım. Biraz eğildim ve, "haram." Dedim. Hemen elimi tutup indirdi. "Delisin biliyormusun?" Dedi. Sırıttım. "Sen de bu deliyle arkadaşsın ama, yani bu durumda sen de deli oluyorsun." Sinirli yüz ifadesiyle bakmakla yetindi sadece.

Ben ne güzel eğleniyordum ama gelin görünki Allahın cezası Murat koşarak üzerimize geldiği için hayal olarak kaldı. Murat salağı duramayınca üzerime düştü! Allahım ben ne günah işledimde böyle bur salağı bana arkadaş olarak gönderdin? Yaren'de kahkahalarla gülüyordu. Rezil oldum ya. "Allah belanı versin Murat. Kalk lan üzerimden." Dedim üzerimden itmeye çalışarak. "Batu acil konuşmamızlazım." Dedi. "İşim var." Dedim geçiştirerek. "Ne işin olabilir senin? Allah bilir yine bur salaklık peşindesindir." Dediğinde kafasına vurdum. Ve sırıtarak Yaren'e döndüm. "Deli bu deli, takma sen." Dedim. Murat Yaren'i yeni görmüş gibi sırıttı ve kulağıma fısıldadı. "Çok kırıldım, böyle güzel kızı nasıl beninle tanıştırmassın." Deyip Yaren'e elini uzattı. "Merhaba, ben Murat." Dedi Yaren'e uzattığı elini indirdim. "Onun adıda Yaren. Sakın yavşıyım deme." Dedim tıslayarak. Murat bana şokla döndü ve bağırdı. "İnanmıyorum! Yoksa yoksa sen? Hayır Batu bunu bana yapamassın. Nolur gerçek olmasın." Ben boşuma salak demiyorum. Yaren'de merakla bizi dinliyordu. Murat, "sen beni aldatıyormusun, hayır bu gerçek olamaz. Bunu bana nasıl yaparsın? Bu güzel mavi gözlerime bunu nasıl yaparsın?" Yaren yine kahkahalara boğuldu. "Deli olduğunu söylemiştim." Dedim. Murat'a dönüp, "lan ne saçmalıyorsun sen? Defol git." Dediğimde eğilip bacağıma yapıştı. "Hayır beni bırakamassın, seni bırakmam. Sen benimsin. Seni bu kıza bırakmam, lütfen beni bırakma. Ben senisiz ne yaparım. Bunu bize yapma aşkım. Karnımdaki çocuğu babasız bırakma." Ben şokla ona bakarken Yaren gülmekten kıpkırmızı olmuştu. Beni bu kız rezil ettin ya Murat. "Dedim ya deli, hadi biz gidelim Murat." Dedim Murat'ı ayağıya kaldırarak. Yaren, "iki deli fazla değil mi?" Dediğinde, "değil, hatta az. Sen de gel üçüncü deli ol. Çok güzel olur." Dediğimde göz devirdi. Murat'ı kolundan tutup sürükledim. Bu salak nasıl benim arkadaşïm olur anlamıyorum. "Delimisin oğlum? Kızın yanında ne salak salak konuşuyorsun." Dedim. Murat güldü. "Bana bak Batu sakın aşık oliyim deme. Bak ben tek sap kalamam, olmaz yani yapma bunu bana." Göz devirdim. "Sanane, ister aşık olurum ister olmam." Dedim. Murat, "lan beni tekmi bırakacaksın, valla olmaz. Anca beraber kanca beraber. İkimizde sap kalacaz, beni birini bulana kadar." Dedi. "Allah belanı vermesin senin, bunu içinmiyidi o kadar şey. Defol git, uğraşamam seninle." Deyip sınıfa doğru yürüdüm. Murat peşimden gelemeye başladı. "Valla sizi yalnız bırakmam, ben de kendime birini bulana kadar sakın aşık olma Batu. Hadi be Batu, yap bir güzellik." Dediğinde geçiştirmek için. "Zaten aşık değilim, Yaren'le sadece arkadaşız." Dediğim Murat bana sarıldı. "Canım arkadaşım benim, seni çok seviyorum ve o kıza olan bakışlarını görmedim sanma." Deyip sınıfa girdi hemen. Ne bakışı? Ben niye hatırlamıyorum? Haram bir kere, ben yapmam öyle bir şey.

"Ey Batu'nun sevgili arkadaşları, nasılsınız?" Diyerek sınıfa daldım. "Yine geldi bu gereksiz." Dedi Yağız. "Çok ayıp." Dedim. Diyerleri kendi halindelerdi, sevgilileriyle konuşuyorlardı. Ne güzel bir tablo ya. Benim ne zama sevgilim olacak? "Evet herkes buraya baksınız, sizi eğlendirmeye geldim. Hazırmısınız eğlenmeye?" Dedim. Hepsi bana bıkkınlıkla bakıyordu. "Anladım, o kadar heyecenlısınız ki konuşamıyorsunuz." Dedim sırıtarak. "Hazırmısınız başlıyorum." Dediğimde Murat salağa bağırdı. "Eveeeet." Bir işe yaradı sonunda. "Zenciler kollarına bakınca ne görürmüş?" Diye sordum. Hepsi bana hayalet görmüş gibi baktı. Murat, "ne görürlermiş?" Diye sordu. "Salak olmasaydın bulurdun." Dediğimde göz devirdi. "Karakol." Dediğim Murat hariç diyerleri göz devirdi. Hatta murat kahkahalarla gülmeye başladı ben de dayanamayıp onunla birlikte güldüm. "Durun durun bir tane daha var."  Deyip devam ettim. "Uçan köpeğe ne denir?" Diye sorduğumda Murat cevapladı. "Biliyorum ben. Hav_uç" deyip gülmeye başladı ben de onunla birlikte güldüm. Komik ama bence sizde gülün. "Aferim sana bildin. Durun bir tane daha var." Diyemeden Afra, "Batu nolur yapma  biz yokken yap olur mu?" Dediğinde. "Olmaz." Dedim. "Adamın biri 7.kattan atlamış ölmüş. Diğer kişide arkasından atlamış ama ölmemiş neden?" Diye sordum yüzlerini buruşturdular. "Hadi ama, eğlenin biraz." Dedim. Murat parmağını kaldırdı ve, "ölenle ölünmez." Deyip güldük beraber. Hadi ama sizde gülün. "Elsiz babaya ne denir?" Murat, "valla bilmiyorum." Dedi. "Çok basit noel baba." Deyip güldüm Murat'ta benle birlikte güldü. Ne? Çok mu kötü? "Bir tane daha var, gülmekten öleceksiniz." Diyemeden Aras kalemi kafama attı. "Sus lan! Bunlar nasıl espriler?" Dedi. Emre, "oğlum bir deliyi biz zor çekiyoruz ikicisi nerden çıktı? İşimiz var bizim bunlarla." Dedi. Murat, "ayıp oluyor ama aşkitom, bizim gibi iki yakışıklıya deli denir mi?" Dediğinde hemen onu destekledim. "Evet, siz bizi kıskandığınız için böyle yapıyorsunuz. Bu kadar da kıskançlık olmaz canım." Dediğimde Aras, Emre, Yağız birden ayağıya kalktı. Aha! Boku yedik. "Hiç kendinizi yormaya gerek yok, ben zaten susuyordum." Deyip şirince yerime geçtim.

"Az daha dayak yiyorduk öküzlerden." Dediğimde Murat, "aynen, öküzlerin elide baya ağır. Bir vursalar duvara çarpar sonra yere düşer yine duvara çarpardım bu böyle devam ederdi." Dediğinde güldüm. "Haklısın, duvarda yakışıklı yüzümün resmi çıkardı. Ama güzel olurdu ha, herkes benim yakışıklılığımı bide duvarda görürlerdi." Dediğimde Murat güldü. "Delisin." Dedi. "Sen de delisin." Dediğimde Murat birden bağırıl iki deli şarkısını söylemeye başladı. "İki deli bir araya gelmemeliydik belkide bu kadar sevmemeliydik, iyi kötü atıyodu vucüda yetiyodu." Diye bağırdı ben de ona eşlik ettim tabii ki. "İki deli bir araya gelme-" daha yarısını söyleyemeden kafamıza; kalem, silgi, defter, çanta yedik. Hatta Yağız manyağı masaya kaldırmaya çalışıyordu. Korkarak hemen yerimize oturduk. Bugünlük bu kadar dayak yeter. Psikopat Yağız masayı atacaktı. Cani.

İLK AŞKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin