Dracon Ottelu

1.2K 50 23
                                    

Arkipäivät olivat jälleen alkaneet suuressa huminassa. Oppilaat olivat valmistelleet viimeistä koulu viikkoa ja puhuneet käytävillä ystävilleen mitä heillä oli suunnitelmissa tehdä lomalla. Harry tietenkin jäisi ystävänsä Ronin kanssa viettämään Tylypahkaan joulua, sillä Weasleyn vanhemmat lähtevät Romaniaan vanhimman lapsen Charlien luo. Potter ei ollut vielä kerennyt kysymään mitä Draco silloin tekee, mutta hän päätti kysyä ihastukseltaan huispausmatsin jälkeen.
Maanantai ja tiistai vierähtivät niin nopeasti, että Harrysta se tuntui jopa mahdottomalta. Hänen päässään liikkui jatkuvasti mitä Kalkaroksen tunnilla tulisi tapahtumaan torstain tunnilla. Joutuisiko arpinaama oikeasti maistamaan lemmenjuomaa? Eikä unohdeta sitä, kun Pansy selitti kummia kirjastossa. Harry tiesi, että siitäkin asiasta hänen olisi kerrottava pian Malfoylle, mutta päätti siirtää sen myös matsin jälkeen. Ihan vain siksi, ettei luihuiselle tulisi ylimääräistä huolenaihetta.

...
-Harry! Oletko valmis? Meidän on parasta käydä nopeasti aamupalalla, sillä ilmoittautuminen katsomoon alkaa noin kahdenkymmenen minuutin päästä! Ronin ääni kuuluu Potterin sängyn vierestä.
Harry pompahtaa kompuroiden ylös.
-Onko kello jo niin paljon? hän kysyy väsyneenä kipittäessään matkalaukulleen.
-Monet muutkin lähtivät vasta. Eli ehdimme kyllä hyvin, jos pistämme vauhtia! Ron kertoo täpinöissään.
-Oletko noin innoissasi? Vaikken edes pelaa, Harry mutisee vaihtaessaan vaatteitaan. Hän pistää päällensä harmaan takin, jonka alla on punainen pitkähihainen ja farkut.
-Tämä on vika peli tänä lukuvuonna. Kumpi sinun mielestäsi voittaa, Rohkelikko vai Luihuinen? Weasley vastaa pirteänä. Harry kohauttaa olkiaan, mutta avaa loppujen lopuksi suunsa.
-Luihuinen, hän sanoo, jolloin Ronin ilme muuttuu synkäksi.
-Vai niin... punahiuksinen mutisee kylmästi.
-Itsepä kysyit. Mennäänkö? Saatamme nähdä Dracon tuossa matkalla, Harry irvistää hennon punan ilmestyessä hänen poskilleen. Ron nyökkää huvittuneena. Pojat lähtevät poikien makuusalin kautta oviaukosta läpi. He saapuvat lopulta suureen saliin ja syövät ripeästi aamupalansa. Harry katselee kiinnostuneena opettajien pöytään, jossa seisoskelee itse Taika ministeri, Cornelius Toffee puhumassa Dumbledorelle.
-Mistähän he puhuvat? Harry kysyy mietteissään.
-Luultavasti turvajärjestelmästä. Isäni kertoi kuullessaan uutiset ministeriön tullessa vartioimaan huispaus kisoja, että hänen mielestään pitäisi olla todella varovainen liikkeissään ja puheissaan. Jokainen asia, joka kuulostaa ministerin mielestä kummalliselta, tulee olemaan huono juttu! Ron vastaa ahmiessaan lautastaan.
-Onko isäsikin täällä? Harry kysyy yllättyneenä.
-Ei päässyt. Hänelle tuli tärkeä työkeikka, Weasley kertoo rauhallisesti. Potter nyökkää ja aloittaa itsekin syömään. Syönnin jälkeen he lähtevät kohti huispaus areenaa, jonka sisäänkäynnillä odottelee mustaan kaapuun pukeutunut vanhahko mies.
-Ja te olette? rupikonnamainen mies kysyy käheästi.
-Ron Weasley, Ron sanoo nopeasti.
-Kuinka monta lasta Weasleyn perheellä on? mies kysyy tiukasti. Ronin silmät pyörähtävät melkein pois päästä.
-Täh? Seitsemän, hän vastaa hämmentyneenä.
-Voit mennä sisään. Entä sinä? mies mörisee katsellessaan kädessä olevaa nimi taulukkoa.
-Harry... Harry Potter, arpinaama esittäytyy. Velho silmäilee poikaa yhtäkkiä todella kiinnostuneena.
-Minä vuonna herra Potter mahtoi päästä ensimmäisen kerran huispaukseen? hän kysyy.
-Ensimmäisenä vuonna, Harry vastaa ihmeissään. Velho nyökkää, kunnes päästää hänetkin eteenpäin. Heidän juuri alkaessa kävelemään pois miehen luolta, joku huutaa heidän takanaan.
-Potter! Ethän sinä nyt ilman onnentoivotuksia lähde? Draco tulee heidän luokseen ja suukottaa poikaa otsalle.
-Draco? Öh, mo-moi. Onnea peliin, Harry änkyttää nähdessään huispaus kaavun toisen päällä. Hän näytti entistä hyvemmältä tuossa asussa, joka sai Potterin punastumaan kauttaaltaan. Miksei arpinaama ennen ollut huomannut sitä noin?
-Eikös sinulla pitäisi olla lämmittelyt tällä hetkellä? Ron kysyy hämmentyneenä.
-Jep. Luikahdin kuitenkin etsimään teitä, Draco vastaa virnistäen katsellessaan Harrya, joka tuijottaa lumoissaan hänen vartaloaan.
-No, nyt näit meidät, joten voit lähteä takaisin sinne mistä ikinä tulitkin! Mennäänkö etsimään paikka, Harry? Öh... Harry? Kuunteletko?! Ron kurtistaa kulmiaan ja alkaa tönimään ystäväänsä.
-Tä-täh, ai joo. Mennään vain, öh... Moikka! Harry kääntää nopeasti katseensa ihastuksensa kropasta. Draco naurahtaa huvittuneena huiskauttaessaan samalla kättänsä, kunnes lähtee takaisin oman joukkueensa luo.

To The Boy I LoveWhere stories live. Discover now