قضاء ونصيب " حلقه خاصه ٢ "

7.4K 279 54
                                    

قضاء ونصيب ♥️
الجزء الثاني من " أحببناها مـريـمـيـه" ♥️
بقلمـ : دنـيا آلـ شملول ♥️

حلقة خاصه ♥️

توالت الليالي وكل منهما يبذل قصاري جهده ..
مالك يحاول ان يصب جميع تركيزه علي تحركات سفيان .. وسفيان يحاول ان يعطيه جميع خدع اللعبه التي قد يتعرض لها من قِبل الفريق الآخر .. وتلك الليله هي التي تسبق ليلة المباراه ..

مالك وهو يجلس ارضًا ويزيل العرق عن جبينه محاولًا التقاط أنفاسه :
معنتش قادر خلاص .

سفيان وهو يجلس بجانبه :
بقيت لعيب يا عم مالك ومحدش قدك اهو .

مالك بابتسامه جانبيه :
بأمارة انك غالبني يالاعب كرة القدم ؟!

سفيان بضحكه :
اداءك مش وحش صدقني .. انا بس اتعلمت الخدع ودخلت عليك بيها .. عشان كده غلبتك .. لكن في الواقع وانت بتلعب بكره بأمر الله هتحس ان كل الخدع اللي بيتبعها خصمك انت بتتفاداها .. عشان اتعلمت منها النهارده .

مالك بتنهيده :
بتمني اكون زي ما انت فاكر .

سفيان وهو يربت علي كتفه :
لا انا واثق انك أفضل كمان .. يلا قوم خلينا نمشي .

أمسك مالك بيد سفيان قبل ان يتحرك ليلتفت له سفيان بتساؤل ..

تنهد مالك بعمق قبل ان يتمتم :
عاوز اقولك شكرا .. و .. وآسف .

سفيان بعدم فهم :
شكرا علي اي ؟!.. وآسف علي اي برضو ؟!!

مالك بتنهيده :
يعني .. انت كنت أكتر حد بتحاول تثبتلي ان انا ووليد واحد ومفيش بينا فرق .. وكمان عشان حطتني علي اول طريق لهدف انا مكنتش حاطه في بالي رغم براعتي فيه .. وعشان كتير يعني .

سفيان بضحكه خفيفه :
وآسف علي اي ؟

مالك رافعًا كتفيه بقلة حيله :
عشان مفهمتش اللي بتعمله عشاني .. وخذلتك .. وعشان مشكرتكش برضو من وقت ما فوقت .

سفيان بتنهيده عميقه :
اسمعني يا مالك .. اول حاجه ملك .. ملك مش بس أختك .. دي توأمك .. اكتر حد بيحس بيك .. اكتر حد عايزلك الخير .. اكتر حد عايزاك تترمي في حضنها لو موجوع او متضايق .. اكتر حد هيقدر يحتويك ويضمك ويحبك ويفهمك .. لانها جزء منك وانت جزء منها .. انتوا اغرب توأم شفته في حياتي .. التوأم برغم انهم اكتر اتنين بيحسوا ببعض الا انهم اكتر اتنين بيتخانقوا ويتشاكلوا .. البت تعين شرابات اخوها وتلبس قمصانه وتعين برڨانه لو مضايقها وتحطله جردل ميه فوق الباب اول ما يدخل من الباب يقوم يلاقي نفسه غرقان من راسه لساسه والجردل لابس في دماغه .. وده كله عشان فصلها فيشة التلفزيون وهي بتتفرج عليه .. والصراحه الحوارات دي حصلت فعليًا بين امك وخالك معاذ .. وخالك اللي كان بيحكي في مره واحنا سهرانين .. بس متقولهمش اني حكيتلك ها .

أحببناها مريمية   ( ٣ أجزاء ) حيث تعيش القصص. اكتشف الآن