"Dasar Minho pemalas!" aku melepaskan geram sebaik melangkah keluar dari lif. Kaki kutala laju menuju ke satu destinasi; Kedai serbaneka 24 jam.
"Kimchi lobak, mi soba, makgeolli. Kimchi lobak, mi soba, makgeolli..." aku cuba mengingati barang yang dipesan oleh ibu.
Kau pun satu, Song Hee Ran. Dah tahu diri pelupa tetapi tetap berdegil tak nak buat senarai barang. Sekarang, terpaksalah mengingatinya menggunakan otak separa berkarat kau tu haa.
"Kimchi lobak, mi soba..."
"Hee Ran."
Satu suara menyapa ketika aku sedang bergelut dalam sesi menghafal.
"Apa?" aku menggulingkan biji mata. Tak perlu tengok siapa empunya suara itu, sebab aku dah arif sangat.
"Lepas keluar dari hospital makin garang ya?" tawa kecil Min Yoongi meletus.
"Ya kot. Mungkin nurse ada suntik ubat garang ke tubuh saya ni." aku melangkah menyusuri kaki lima. Kedai serbaneka 24 jam makin jelas kelihatan.
"Hee Ran." tanganku disambar Yoongi tiba-tiba. Haipp! Ini sudah boleh dikategorikan sebagai sentuhan tanpa kebenaran. Sexual harassment betul.
"Apa dia?" aku merentap tanganku dari terus dipegang lelaki itu. Sangkaan aku meleset, Yoongi sekali lagi menarik tanganku sebelum dirinya perasan akan sesuatu.
"B...bagaimana awak dapat tanda ni?" matanya masih tertancap pada pergelangan tanganku.
Heol! Dalam ramai-ramai orang yang sentiasa ada disampingku, mereka tidak perasan akan kewujudan tatu ini. Tetapi tidak bagi Yoongi.
"Ini? Tatu ni? Buat di kedai tatulah." aku membohonginya. Kalau aku cakap tatu ni ada selepas Jimin mengisytiharkan aku dah jadi isteri dia, pasti Min Yoongi akan menuduh aku gila.
••••••
"Oh, buat di kedai tatu. Cantik dan berseni rupanya." tangan Song Hee Ran dilepaskan.
Min Yoongi bereaksi seperti biasa. Hakikatnya dia tahu akan asal-usul tatu itu.
Tatu harimau hitam, tatu yang menjadi kebanggaan bangsa Haures dan ianya hanya muncul apabila mereka berjaya mengahwini seseorang yang bukannya dari bangsa mereka sendiri.
"Haa, kembar awak bagaimana? Masih tiada perubahan?" pertanyaan ramah Hee Ran menyentakkan lamunan Yoongi.
Malas untuk menjawab, Yoongi sekadar menggeleng-gelengkan kepala. Dia risau. Jika dibiarkan Haures tanpa membunuhnya dengan kadar segera, mungkin Yoongi pula yang akan menerima nasib malang di kemudian hari.
Min Yoongi tahu, Haures makin kuat. Jadi dia tidak boleh melengahkan masa. Song Hee Ran yang berada kini di depan mata mesti dipergunakan sebelum segala-galanya terlambat.
YOU ARE READING
[C] Falling Petals
FanfictionKerana dendam beribu tahun di antara Nephilim dan Haures, aku menjadi mangsanya. - Mula: Julai 2016 Tamat: Ogos 2020 EDISI TIDAK DIEDIT -