Koty klanu rzeki przyszły na zgromadzenie. Bluszczowa Łapa jak zwykle nie zamierzał rozmawiać z kotami innych klanów. Wtedy przypomniał sobie, że przecież to zgromadzenie jest pierwszym dla Ziemiowej Łapy. Postanowił przedstawić jej koty innych klanów.
— Ziemiowa Łapo... — wskazał ogonem w kierunku kotów klanu pioruna. — to są koty z klanu pioruna. Ten czarno-brązowy kocur obok Wielkiego Głazu to ich przywódca, Błotnista Gwiazda. On jest dziwny. Czasami każe mówić do siebie Bananowa Gwiazda¹.
Ziemiowa Łapa spojrzała w stronę Klanu Cienia.
— a te koty? — zapytała zaciekawiona.
Bluszczowa Łapa obrócił głowę tam, gdzie patrzyła kotka. Zdziwił się, gdyż nie było Kremowej Stopy. Ogólnie kotów było mało. Przyszli tylko Jasny Lot, Puszyste Serce, Rudzikowa Skóra i Krucza Łapa. Oczywiście był też przywódca. Ciekawe, co z resztą. Może w klanie cienia jest zielony kaszel.
— to są koty z klanu cienia. Ich przywódca stoi obok Błotnistej Gwiazdy. — wskazał ogonem na brązowego kocura. — ma na imię Leśna Gwiazda.
Wtedy na polanę Czterech Drzew wszedł Błyszczący Skok, zastępca Sowiej Gwiazdy, a za nim koty z klanu wiatru: Kwiecista Sierść, Paprociowe Drzewo, Skórzany Pień, Jaśminowa Skóra, Kamienny Połysk, Kawowa Pręga, Mądra Łapa, Jagodowa Łapa i kilka innych kotów².
— o. właśnie przyszedł klan wiatru. ciekawi mnie tylko, dlaczego nie ma ich przywódczyni. Przecież została mianowana jakieś dwa sezony³ temu. Nie mogła w tym czasie stracić wszystkich żyć. — miauknął zdziwiony nieobecnością córki swojej byłej mentorki z Mrocznej Puszczy.
— czekaj. czyli są wszyscy? — zapytała niepewnie uczennica.
— wszystkie klany już są. Pewnie zaraz zacznie się zgromadzenie. — zamruczał Bluszczowa Łapa.
Tak też się stało. Przywódcy klanów: biały Mglista Gwiazda, brązowy Leśna Gwiazda, szaro-brązowy Błotnista Gwiazda, a także zastępca Klanu Wiatru, srebrnofutry Błyszczący Skok, weszli na Wielki Głaz i stanęli obok siebie.
— pozwólcie, że ja zacznę. — zamruczał Mglista Gwiazda i wyszedł do przodu. — w Klanie Rzeki nie mamy problemów. Kwiecista Ambicja urodzi za około pół księżyca. Jaszczurek ma już księżyc, podobnie jak Promyczek. Natomiast Ząbek i Łatka mają trzy księżyce. Na zgromadzenie przyszła nasza uczennica, o której mówiłem poprzednio; Ziemiowa Łapa. Jej brat został, by zająć się klanem. Dziękuję, to wszystko.
Po chwili kocur stanął obok reszty przywódców, a do przodu przeszedł przywódca Klanu Pioruna.
— witajcie. — zaczął spokojnie. — u nas nic ciekawego się nie działo. bez żadnych mianowań. Nasze kociaki mają cztery księżyce. Kilka dni temu prawie straciłem ostatnie życie przez czarny kaszel, ale medyk mnie uratował. Niestety zachorowało też kilka innych kotów, jednak wszyscy żyją. — kocur skończył mówić.
Kolejny był Błyszczący Skok.
— witam. U nas też bez zmian. Kociaki mają dwa księżyce.
Koty klanów zaczęły krzyczeć:
— gdzie jest Sowia Gwiazda?! Co z nią!?
— jeśli o nią chodzi, to jest w wczesnej ciąży. Wczoraj się dowiedziała, do mianowania kociąt na uczniów ja mam ją zastępować na zgromadzeniach. To wszystko, teraz Leśna Gwiazda.
Leśna Gwiazda wyszedł przed pozostałych przywódców.
— w naszym klanie wszystko dobrze. — oznajmił. — myślę, że nic więcej nie muszę mówić.
Mglista Gwiazda spojrzał na niego.
— czyli koniec zgromadzenia? — zapytał.
— tak. koniec zgromadzenia! — krzyknął przywódca Klanu Cienia.
Koty klanów zaczęły iść w kierunku swoich obozów. Bluszczowa Łapa szedł za Mglistą Gwiazdą i innymi kotami. Obok niego była Ziemiowa Łapa.
— ale fajnie było! poznałam koty z innych klanów! — miauknęła szczęśliwie kotka.
Bluszczowa Łapa nie podzielał jej szczęścia, nienawidził innych klanów.
Zajęci rozmową nie zauważyli nawet, że są prawie przy obozie. Nieoczekiwanie jednak do przywódcy klanu podbiegła kotka o białym futrze. Miała świeże, krwawiące rany. Wyglądała bardzo źle, ale i tak lepiej, niż Bluszczowa Łapa po zaatakowaniu przez Szylkretową Gwiazdę. Była to Poranna Łapa.
— pomocy! — miauknęła — Klan Cienia zaatakował nasz obóz!
[575 słów]
¹ Błotnista Gwiazda ma rozdwojenie jaźni
² nie wszystkie koty są w spisie
³ dwa sezony) = 6 księżycy, a tyle minęło od śmierci Szylkretowej Gwiazdy
PYTANIE DNIA/NOCY
× Wolisz Szybką Łapę czy Bluszczową Łapę ×
W NASTĘPNYM ROZDZIALE...
~ bitwa z klanem cienia ~
YOU ARE READING
SKR: PB #1 oskarżony ✅
ActionDOWIEDZ SIĘ CO SKRYWA KLAN RZEKI Bluszczowa Łapa, uczeń jednego z najznakomitszych wojowników Klanu Rzeki, jest zakochany w Tygrysiej Łapie. Pewnego dnia Szybka Łapa, inny kot, któremu podoba się Tygrysia Łapa, oskarża o coś kocura. Czy Bluszczowa...