Deel 6

391 5 0
                                    

Perspectief Niels
"Het was echt super leuk!" zegt Anna als we de bowlingbaan uitlopen. "Ja! Vooral dat ik gewonnen heb!" zegt Jannes. We moeten allemaal lachen en Joke zegt: "Nou gefeliciteerd! Ik heb helaas verloren, maar dat vind ik niet erg." Iedereen lacht weer en we lopen naar onze fietsen. "Ik moet gaan. Heb nog wat huiswerk te doen." zeg ik als we allemaal onze fiets hebben gepakt, " moet er iemand dezelfde kant op?" "Ik... Ik moet... Ik moet dezelfde kant op..." zegt J/n verlegen. "Zullen we dan samen fietsen?" "Ja... Ja is goed..." Ik zie dat J/n en Anna een blik uitwisselen. Dat doen meiden echt altijd. Ik zeg iedereen gedag en stap op de fiets. J/n fietst achter me aan. We fietsen een tijdje in stilte naast elkaar. "Je bent dus verhuisd?" vraag ik om de stilte te verbreken.  "Ja... Mijn vader heeft een baan gekregen, hier in Amsterdam..." "Hoelang woon je nu in Amsterdam?" "Ongeveer een week..." "Voel je je al een beetje thuis? Sorry dat ik trouwens zoveel vraag. Ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig over wie je bent. " "Oh... Maakt niet uit hoor... Maar ik voel me eigenlijk nog niet echt thuis... Ik ken hier de weg niet, dus ik ben al een paar keer verdwaald toen ik naar de winkel ging. En ik mis mijn vriendinnen..." J/n barst in tranen uit. Ik stap van mijn fiets af, loop naar haar toe en geef haar in een knuffel. Na een paar minuten laat ik haar weer los. "Gaat het weer een beetje?" "Euhm... Ja... Dankjewel. En sorry voor dit..." "Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om mijn vrienden achter te laten." "Ja..." Ze wil bijna weer gaan huilen, maar ze kan de tranen nog net tegenhouden. We stappen weer op de fiets en onderweg praten we nog even over haar beste vriendinnen. Bij het huis van J/n stappen we af. "Nou tot de volgende keer..." zegt ze en ze wil naar binnen lopen, maar ik houd haar tegen. "Mag ik misschien jouw  nummer?" " Euhm... Ja hoor..." Ze geeft haar nummer en ik geef de mijne. Daarna stap ik op mijn fiets. Ik zwaai nog even en fiets dan weg.

Geheime liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu