Deel 40

217 6 6
                                    

Perspectief J/n
Ik kijk recht in de ogen van Max, Anna en Joke... "Wat doen jullie hier?" "We willen even wat tegen je zeggen. Mogen we binnenkomen?" "Ja... Maar Niels komt wel zo..." "Dat maakt niet uit." Max, Anna en Joke lopen de woonkamer in en gaan op de bank zitten. "J/n... Wil je misschien even naast ons op de bank gaan zitten?" vraagt Anna.  "Ja... Maar ik snap dit niet helemaal..." zeg ik terwijl in op de bank ga zitten. "J/n," begint Max, "Wij willen het eigenlijk even hebben over Niels en jij..." "Nee! Ik heb toch gezegd dat ik het er niet meer over wil hebben, dus nee!" "J/n...Wil je alsjeblieft even naar ons luisteren? Alsjeblieft?" vraagt Joke. "Oke..." "Wij voelen ons een beetje schuldig... We weten nu van jullie geheime relatie en daardoor moeten jullie er volgens jou nu mee stoppen, maar... Maar dat willen wij echt niet! We willen niet dat jullie stoppen, doordat wij het weten. We zijn hier dan ook om te vragen of..." En dan gaat de bel. Dat is Niels... Ik wil opstaan, maar Anna is me voor. "Perfecte timing! Ik doe wel even open." zegt ze en ze loopt naar de voordeur. Twee minuten later komt ze terug met Niels. Nu ik Niels zie voel ik alweer tranen naar boven komen... Ah J/n! Niet huilen! Niet huilen! Niet huilen!! Maar het helpt niet... Er stromen tranen over mijn wangen. Niels ziet het en loopt snel naar mij toe. "Ah J/n! Niet huilen! Ik heb alles van Anna gehoord en ook dat je er mee wil stoppen..." Niels wil mee een knuffel geven, maar langzaam duw ik hem weg. "Sorry... Maar we kunnen echt niet meer verder gaan... Sorry, maar het is..." Er rollen nog meer tranen over mijn wangen. Ik krijg het gewoon niet mijn mond uit...  "J/n. Max, Joke en ik zijn hier om te zeggen dat jullie wel door moeten gaan. Wij gaan er alles aan doen dat je ouders er niet achter komen. En als ze er wel achter komen gaan we ze laten zien dat jullie bij elkaar passen." "Echt?" "Ja!" Ik kijk Niels aan. "Wil jij nog?" "Als jij ook nog wil..." "Ja! Ja heel graag!" Ik geef Niels een kus en kijk naar Anna, Joke en Max. "Dankjewel." Ze glimlachen. Groepsknuffel!" roept Joke. We staan allemaal op en geven elkaar een dikke knuffel. Een hele dikke knuffel.

Geheime liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu