Perspectief J/n
Ik loop naar binnen en wil gelijk naar boven gaan, maar mijn moeder roept me: "J/n? Wil je even komen?" Ik loop de woonkamer in, waar mijn moeder op de bank zit. "Wat is er?" "Kom even zitten. Ik wil gewoon even met je praten. Ik wil weten hoe het met je gaat." "Sinds wanneer wil jij weten hoe het met mij gaat?" "J/n. Kom op. Ik wil gewoon even rustig met je praten." "Oke..." Ik ga langzaam naast mijn moeder op de bank zitten. "Hoe was het op school?" "Echt fantastisch, zoals altijd..." "J/n..." "Wat? Ik praat toch gewoon met je?" "J/n, je snapt best wat ik bedoel. Je reageert altijd zo, als ik met je wil praten. Ik ben wel je moeder, hé." "Zal ik je wat vertellen. Je bent misschien wel mijn moeder, maar je bent wel de stomste moeder ever!" "J/n!" "Ja sorry, maar het is zo! Ik mag helemaal niks van jou. Ja, alleen met jou praten en verder niet." "Dat is niet waar..." "Nou? Waarom mag ik dan Niels niet meer zien?" "Dat is je eigen schuld. Jij hebt tegen ons lopen liegen." "Ja en als ik niet had gelogen, had ik vast wel een relatie met hem gemogen!" "J/n... Ik ben gewoon bang dat je weer bedrogen wordt..." "Niels is echt te vertrouwen, dus je hoeft je geen zorgen te maken." "Ik ken hem niet, dus dat weet ik niet." "Nou dan moet je hem maar leren kennen." "Ik moet niks!" "Jij moet niks en ik moet van jou wel van alles doen! Ik ga naar boven!" Ik sta op en wil naar boven lopen, maar dan gaat de bel. "Mam! Jij doet open!" Mijn moeder loopt naar de voordeur en doet open. Ik loop zo ver mogelijk de trap, maar wel zo ver dat ik nog wel kan zien wie er voor de deur staat. Ik draai me om en kijk dan recht in de ogen van...
JE LEEST
Geheime liefde
RomanceEr zijn twee mensen heel erg verliefd op elkaar, maar ze mogen niet samen zijn. Ze krijgen een geheime relatie... Loopt dit goed af of komt iemand erachter? {Voltooid} {Geschreven 10 februari 2020 - 8 mei 2020}